Članek
Nova blagovna znamka naše destinacije
Objavljeno Sep 16, 2014

Se spomnite zlatih časov portoroškega turizma? Takrat, ko je bila naša destinacija najbolj uspešna daleč naokrog.

Že več kot dvajset let se lovimo in iz leta v leto iščemo recept, da se vrnemo v tiste čase.

Poleg nove organizacije občinskih služb, ki se ukvarjajo s turizmom, moramo na nove temelje postaviti tudi blagovno znamko naše destinacije.

Najprej pa moramo razumeti, da v naši občini nimamo samo ene destinacije, ampak tri, ki so tako različne, da poleg enotnega nastopa potrebujemo tudi tri različne strategije razvoja.

Eno je (1) Portorož, drugo je (2) Piran in tretje je (3) zaledje, kjer v preteklih letih sploh nismo znali razviti celotnega potenciala.

Vsaka od teh treh enot ima svoje težave in potrebuje povsem ločen pristop, da bomo vedeli, kaj kam sodi in kaj ne.

Šele ko bomo k vsem trem pristopili ločeno, bomo lahko celotno destinacijo razvijali tudi pod enotno kapo.

Naslednja stvar je, da določimo nekaj stebrov, s katerimi bomo promovirali naš kraj.

Glede na današnje trende svetovnega turizma moramo posebno pozornost posvetiti predvsem (1) kulinariki, (2) hortikulturi in (3) fotografiji.

To so stebri za moderno trženje destinacije.

Vsak turist rad dobro je in prav to je ena glavnih pomanjkljivosti našega kraja. Zato je razvoj kulinarike ena mojih temeljnih prioritet.

Od tega, da (a) zagotovimo izobraževanje gostincev, pa da (b) uvedemo občinski certifikat kakovosti, s katerim bomo po jasnih kriterijih turistom garantirali, da bodo dobro jedli, pa do tega, da (c) natisnemo razglednice s fotografijami naše tradicionalne hrane, seveda z dodanimi recepti, in tega, da vsaj (d) enkrat letno v naš kraj pripeljemo kakšno svetovno zvezdo, kot je recimo Jamie Oliver, ki rad kuha z našo piransko soljo.

Vse to so koraki, na katerih lahko temelji nova blagovna znamka destinacije.

Drugi segment je hortikultura, ki je tudi naše največje bogastvo, saj smo ena najbolj zelenih destinacij daleč naokrog.

Tudi na tem področju lahko (a) zagotovimo izobraževanje občanov, (b) organiziramo hortikulturni sejem, (c) iz arhivov povlečemo stare študije flore na našem področju in stare fotografije, kar je posebna kulturna dediščina, s katero se lahko pohvalimo, pa do tega, da (d) uredimo botanični park, ki bi obogatil Formo vivo na Seči, ki je eden spregledanih biserov našega kraja.

S temi projekti se lahko v svetu pohvalimo kot najbolj zelen in hortikulturno urejen kraj v tem delu Evrope.

In končno, fotografija, ki postaja eden temeljnih stebrov promocije turističnih destinacij.

In to steber, ki ga razvijajo sami turisti, ki prek spleta in posebej družabnih omrežij širijo reklamo našega kraja.

In verjamem, da se strinjamo, da je naša občina najbolj fotogenična daleč naokrog.

Od tega, da naredimo (a) en večji dogodek letno, ki nas bo postavil na svetovni zemljevid fotografije. Pa tega, da tako kot drugod po svetu (b) označimo posebne točke, ki so zanimive za fotografiranje in tako spodbudimo turiste, da širijo slike našega kraja. Pa tega, da (c) na spletu objavimo posebno fotogalerijo s simpatičnimi sporočili, ki jih ljudje z veseljem širijo po družabnih omrežjih. In končno do tega, (d) da v času turistične sezone vsak dan nagradimo najlepšo fotografijo sončnega zahoda, ki jo izberejo ljudje z všečkanjem na Facebooku.

To so majhni koraki, ki pa poceni in enostavno uveljavijo našo destinacijo po celem svetu.

Ja, živimo v digitalnem svetu in tudi naš marketing moramo prilagoditi temu.

In končno, poleg posebnega pristopa k trem delom naše občine in poleg treh stebrov naše blagovne znamke nas čaka še ena naloga: razviti moramo tiste segmente turizma, ki so danes najbolj donosni.

Poleg tega, da smo letoviška destinacija ter da smo močni v wellness turizmu in kulturnem turizmu; pa tega, da moramo ponovno oživeti igralniški turizem; je naša največja perspektiva predvsem v razvoju (1) športnega turizma, (2) navtičnega turizma ter (3) medicinskega in lepotnega turizma.

To so tiste discipline, ki so v vzponu in od katerih lahko v naš kraj dobimo največ denarja.

Potem, ko bomo naš kraj uredili tako, da bodo z njim zadovoljni domačini in da bodo nad njim navdušeni turisti, bo glavna naloga prav marketing.

In to je področje, kjer revolucijo lahko naredimo čez noč.

To je moje glavno strokovno področje in povsem jasno mi je, kako trženje destinacije prilagoditi današnjim trendom.

Če se tudi ti strinjaš, da je nujna revolucija v marketingu našega turizma, me podpri na županskih volitvah 5. oktobra.

Čas je, da se začnemo bolje prodajati in da spet odlično živimo od našega turizma.