Članek
Popolna reorganizacija javnih služb na področju turizma v občini
Objavljeno Sep 16, 2014

Živimo od turizma. Pika.

Zato moramo poleg tega, da zagotovimo visok standard življenja za domačine, vso energijo občine usmeriti na to področje.

Je to jasno in trivialno? Glede na razvoj dogajanja v zadnjem desetletju očitno ni.

Nujna je popolna revolucija tako na področju ponudbe in ureditve našega kraja kot tudi na področju marketinga destinacije.

Moje prvo delo, v sedmem razredu osnovne šole, je bilo prodajanje krofov in pijače na portoroški plaži. Zato se prav živo spomnim zlatih osemdesetih, ko smo bili fenomenalna destinacija in ko smo čisto vsi odlično živeli od turizma.

Kaj vse je danes narobe, da je naša destinacija padla tako nizko?

Eno je, da smo se malo razvadili in da danes nismo pripravljeni nič potrpeti, niti v času turistične sezone.

Zakaj?

Zato ker več ne živimo odlično od turizma, ampak od njega samo životarimo.

In potem je seveda težko potrpeti.

Najprej morajo biti z ureditvijo kraja in z odnosom občine do njih zadovoljni domačini, zato da bodo zlahka malce potrpeli v času sezone, ker bodo vedeli, da se jim to izplača, ker to določa standard njihovega življenja.

Druga težava je, da v kraju ni reda, ampak vlada kaos.

Nimamo niti jasne strategije niti jasne blagovne znamke naše destinacije.

In potem ni čudno, da leva roka ne ve, kaj dela desna.

Zato je prva naloga, da vzpostavimo red.

Da postavimo naš kraj na jasne temelje, ko bomo točno vedeli, kaj nekam sodi in kaj ne.

Tretja težava pa je marketing.

V času, ko je svet digitalen, mi še vedno uporabljamo stara orodja trženja, ki jih je čas povozil.

In to je najlažja naloga, končno je prav to moje strokovno področje. Revolucijo marketinga lahko izvedemo prek noči, vse ostalo terja čas.

Prvi korak na tej poti sprememb pa je, da postavimo povsem novo organizacijo naših javnih služb, ki so zadolžene za razvoj turizma. Od tega je odvisno vse ostalo.

Danes imamo več razpršenih organizacij, ki jih je treba združiti pod isto streho.

Imamo lokalno turistično organizacijo, ki je gospodarsko interesno združenje. Imamo Avditorij, ki je javni zavod. In imamo turistično infrastrukturo, ki je sektor javnega podjetja Okolje.

Ko bomo te tri akterje združili v enotno novo podjetje, bomo imeli na enem mestu čisto vse javne službe, ki so zadolžene za turizem v kraju.

In že z današnjim stanjem bomo imeli podjetje, ki bo imelo več kot štiri milijone evrov letnega proračuna. Če temu namenimo še en dodaten milijon evrov letno, bomo dobili podjetje, ki bo lahko v nekaj letih povsem spremenilo sliko našega kraja.

Poleg tega, da bomo lahko vse sile z enotno strategijo usmerili v razvoj destinacije in v marketing le-te, bomo dobili močno podjetje, ki bo lahko enakovreden partner hotelom in hkrati najboljša pomoč vsem majhnim turističnim ponudnikom v našem kraju.

In ker so bili prav manjši igralci dolga leta zanemarjani, moramo zdaj prav njih postaviti na prvo mesto.

Izvedba te reorganizacije bo ena glavnih nalog v prihodnjem letu, ker to terja nekaj časa. To je kompleksen pravni, premoženjski in kadrovski projekt, ki se mu bom posvetil prvo leto mandata.

Rad bi, da bi v nekaj letih neki novi mulci prodajali krofe in pijačo na plaži in bili ponosni na svoj kraj.

Imam jasno vizijo in predvsem imam izkušnje in voljo, da to vizijo uresničim.

Hočem več od mojega kraja in zato kandidiram za župana.

Če si tudi ti nezadovoljen oziroma nezadovoljna s stanjem našega kraja in z ritmom sprememb v zadnjih letih, me 5. oktobra podpri na županskih volitvah.

Čas je za povsem nov ritem. Čas je, da dvignemo tempo in ujamemo tiste, ki so nam zbežali.