Članek
Javna banka
Objavljeno Dec 09, 2017

Od dolga k ustvarjanju družbenega bogastva!

Bančništvo je lahko zasnovano tudi drugače – kot javna in neprofitna storitev.

Bančni sistem lahko deluje praktično enako po ekonomskih kriterijih - dobrega gospodaja, vendar na osnovi povsem drugačnih principov in načel ali pozitivnih moralnih vrednot, kot jih uveljavlja na primer - nov družben sistem Bio-humanizem!

Javna banka prav tako, kot zasebna, denar izdaja kot kredit in zanj zaračunava obresti. Krediti se ne namenjajo za špekulacije, tvegane nakupe podjetij ali za luksuzne dobrine, temveč za zadovoljevanje potreb posameznikov in družbe (na primer za nakup prvih nepremičnin, za delovanje in razvoj podjetij in kmetijstva, za izobraževanje, za skupne infrastrukturne projekte, za ekološke projekte,... itd.).

Ameriški Inštitut za javno bančništvo (Public Banking Institute) definira javno bančništvo kot »bančništvo, ki deluje v javnem interesu po svojih predstavniških organih - na nacioanlnem in lokalnem nivoju!

Javne banke lahko delujejo na katerikoli ravni, od lokalne, državne do mednarodne. Javno banko ustanovi država (ali državljani), ki je tudi njen edini lastnik – v imenu svojih državljanov (fizičnih in pravnih oseb). Podobno kot javni zdravstveni domovi in javne šole delujejo v splošno korist, tako javne banke omogočajo vsem ljudem čim boljše denarne storitve. Podjetja, skupnosti in posamezniki, ki si sposodijo denar v javni banki, prav tako plačujejo obresti, vendar so te nižje kot v zasebnih bankah, saj njihovo vodilo ni dobiček (kot zasebna lastnina manjšine, temveč rast blagostanja komintentov ali družbenega bogastva).

Dobiček, ki ga javna banka vendarle ustvari, se nameni edinemu lastniku – državi, s čimer se zmanjša potreba po davčnih obremenitvah prebivalstva in gospodarstva. Denar se tako vrača v finančni sistem celotne družbe. Nove potrebe po denarju v sistemu javnega bančništva niso rezultat špekulativnih aktivnosti, temveč posledica »naravne« rasti ekonomije oziroma dejanskega družbenega razvoja.

Javne banke, kot hrbtenica finančnega sistema države vsem komitentom (fizičnim in pravnim osebam) v Sloveniji preko Javnega bančnega sistema (nacionalne javne banke s podružnicami), torej omogoča normalno preskrbo z denarjem, ki podpira razvoj celotne nacionalne družbene skupnosti!

Država prek javnih bank lahko (ponovno) obvladuje finančni sistem družbe, zmanjša potrebe po novih davkih in zbere sredstva za financiranje skupnih potreb. Državljani, podjetja in druge organizacije z javnim bančništvom dobijo dostop do ugodnih kreditov, varno mesto za svoje prihranke in ustanovo, za katero vedo, da deluje v splošno korist!

Državljani, kot pravi lastniki banke, imajo po svojih izvoljenih predstavnikih možnost vplivati na politiko banke, poleg tega pa tudi dober pregled nad državnimi izdatki. Javno bančništvo ne izključuje zasebnega, lahko se dopolnjujeta, a bistvo je, da je jedro bančnega sistema neke države javno. S tem imajo država in državljani pod nadzorom ključni element ekonomskega sistema države – finančni oziroma denarni sistem.

Danes ga imajo v rokah zasebniki, in dokler bo tako, bomo vsi skupaj – posamezniki, podjetja in države – dolžniki in talci velikih zasebnih bank, ki jih obvladujejo majhne elite. V Sloveniji sicer še imamo deloma javne banke, a te delujejo povsem po principih zasebnih in državljanom s svojo nepregledno ter profitno usmerjeno politiko povzročajo več stroškov kot pa koristi (dokapitalizacije, odpisi »slabih« kreditov itd.)

Če je bančni sistem pretežno zaseben in profitno naravnan, potem je posledica tega nestabilen finančni sistem, ki povzroča ciklične krize. Če so krediti sredstvo za prelivanje družbenega bogastva v roke majhnih elit, potem ne moremo pričakovati splošne družbene blaginje in trajnostnega razvoja.

Če pa banke delujejo pretežno v javnem interesu, kot neprofitne ustanove, postane denar sredstvo za pravično porazdelitev družbenega bogastva in bančništvo podpora ekonomskemu sistemu družbe, s tem pa sredstvo za dosego družbene blaginje.

Javne banke delujejo in izdajajo kredite v javno korist, s čimer podpirajo lokalno in regionalno ekonomijo. Država in lokalne skupnosti lahko ponovno prevzamejo samooskrbo z (nacionalno valuto oz.) denarjem in izstopijo iz današnje nerešljive pajčevine dolgov!

Nacionalna valuta (tolar) tako postane konkurenca (eur-u) in gonilna sila nacionalnega razvoja, saj se rešimo zadolževanja in sistemskega izkoriščanja Slovenije in njenih državljanov (preko dragih kreditov in obresti) tujih finančnih institucij )!!!

Reforma bančnega sistema je torej relativno enostavna, potrebujemo samo razvejan sistem javnega nacionalno bančništva, ki bo prevzel nadzor nad ključno »dobrino« današnje ekonomije – denarjem in to je eden od prvih korakov za uvelajvljanje novega in bolj pravičnega družbenega sistema Bio-humanizma"

Kako pričnemo uveljavljati nov družben sistem na področju financ?!

Z uveljavljanjem novega družbenega sistema Bio-humanizma se torej prične na tistem, kar imamo in znamo danes, vendar z ljudmi, ki imajo znanje, pogum in pozitivne moralne vrednote, da obstoječe stanje v Sloveniji z ustreznimi ukrepi in dejanji, kot je na primer "Javno banšništvo in reforma bančnega sistema", aktiviramo prave razvojne procese na vseh področjih družbeno-ekonomskega življenja v smeri rozvoja vrednostnega sistema v katerem se klasični finančni sistem, ki bazira na denarju preoblikuje v nov finančni sistem (IFS), ki bazira na banki dela in tako odpravimo klasično obliko denarja, kot ga poznamo danes! 

Kako preprosto se realno ustvarja nov družben sistem Bio-humanizem in aktivira danes potrebne razvojne procese za njegovo realizacijo ali zagotovi učinkovito aktiviranje nacionalnega gospodarstva, se morda marsikdo vprašuje?!!!

Z referendumom državljani Slovenije transformiramo ali privatiziramo NLB v "Javno Banko", saj smo dejansko že lastniki obstoječe banke, kajti knjigovodska vrednost NLB je cca. 1,3 miljarde evrov in vrednost davkoplačevalskega (našega) denarja s katerim smo dokapitalizirali NLB v leto 2013 je cca. 1,6 miljarde evrov, torej to pomeni, da smo dejansko že lastniki NLB državljani Slovenije in je za to NLB že privatizirana in v lastništvu davkoplačevalcev ali državljanov Slovenije!

Prav za to, na osnovi tega dejstva, nima nihče pravice, brez soglasja državljanov Slovenije, prodajati NLB, ki je dejansko lastnina državljanov Slovenije in ne tajkunov ali mafijske oblastne strukutre. Zakaj? Ta je sluga pokorni mednarodnemu privatnemu finančnemu kapitalu, da se lahko legalno krade delovne in poštene državljane in naravne dobrine Slovenije, oz. razprodaja domovino in premoženje slovenskega naroda!!!  

Ali na kratko!

Z  dobro organiziranim javnim bančništvom, ki ne izključuje zasebnih bank, se lahko povrne zaupanje v denar in finančni sistem družbe ter preko reaktiviranja nacionalne valute (tolarja) zagotovi prosperiteto nacionalnega gospodarstva in zagotavlja vse pogoje za učinkovit družbeno-ekonomski razvoj Slovenije v mednarodni skupnosti (cilji vse-slovenske vstaje - tč. 5)! ali Predlog sprememb za izhod iz krize - 16.12.2012!

*Javne banke delujejo v javno korist, s čimer se primarno podpira razvoj lokalne in regionalne ekonomije!*

OPTIMIZEM + REALIZEM + MODROST = BIO-HUMANIZEM !!!