Članek
Sveta glava
Objavljeno Mar 24, 2018

Otrokom pripovedujem o Jezusovem življenju.

Pokažem sliko njegove zadnje večerje, to sliko izberem zato, ker se mi zdi umetniška (otrokom želim približati tudi umetnost), predvsem pa zato, ker je na njej lahko najti Juda Iškariota. Jasno. Otroci ga takoj najdejo, medtem ko na raznih drugih slikah ni tako očitno, kateri je on.

Seveda je vse to pravzaprav zadeva tega, kar smo se naučili. Kar vemo. Kar so nam povedali.

V resnici težko ocenjujemo svetost oz. nesvetost posameznika.

Kakorkoli, pridružite se otrokom in povejte, kdo na sliki je Juda Iškariot. :-)

Rezultat iskanja slik za zadnja večerja

Fotka od tu.

Večina otrok takoj pove. Posebej všeč mi je izjava deklice, ki pravi: "Ta, ki nima svete glave!"

Seveda se potem pogovarjamo o svetih glavah.

"Ana, ti imaš tudi sveto glavo!" pravi eden od otrok.

Z otroki se pogovarjamo o tem, da imamo vsi svete glave, če se trudimo biti dobri, da pa se pravzaprav ob zaključku življenja najbolj vidi, koliko so naše glave res svete. Ker še tako dober človek, ki velja za poštenega, prijaznega, dobrosrčnega, včasih kasneje v življenju "pozabi biti dober". Njegova "sveta glava" potem ni več sveta ...

Tudi o Judu Iškariotu težko govorimo kaj več. Vemo, da je izdal Jezusa. Ne vemo pa, kako je potem sam doživljal vse to. No, vemo, da mu je bilo zelo hudo. Mislim, da se ni zavedal, kako hudo stvar bo naredil s tem, ko bo Jezusa izdal.

Ob sliki se potem pogovarjamo o zadnji večerji. O Jezusovih besedah, ki posvetijo kruh in vino. O Jezusovi zadnji večerji, ki je prva sveta maša.

Ob zaključku verouka imamo skupaj s starši molitev - skupaj izgovarjamo besede, ki jih slišimo pri vsaki maši ... Jezusove besede. Vsak blagoslovi kruhek, ki ga ima v svojih rokah.

In potem ena deklica, vsa v vzdušju "svetih glav", reče: "Zdaj bom pa spravila kruhek v žep - in zdaj bo sveti žep - saj sem vanj dala sveti kruhek!"

In naša usta bodo sveta, če bomo jedli sveti kruh. In potem - če bomo uživali sveti kruh - bodo sveta tudi naša srca!

Moji ljubi veroučenci!

Abram......Jezus je vedel, da ga bo Juda izdal in vedel je, da volja Očeta, da se žrtvuje, temu bi se lahko izognil pa se ni.......zaradi ljubezni do človeštva To še ne pomeni, da ga je Juda izdal zaradi brezpogojne ljubezni, kakor trdi gnostik, ki ni navedel nobene podlage, za svoje trditve.. Ana Katarina je lepo povedala: Sin človekov sicer odhaja, kakor je pisano o njem, toda gorje tistemu človeku, po katerem je Sin človekov izročen. Bolje bi bilo za tega človeka, da se ne bi rodil....

Abram, tudi tebi hvala za komentar (4). Kaj je svoboda, življenje v svobodi? Po moje je to pravzaprav živjenje v ljubezni. So pa vsakodnevna vprašanja in vsakodnevno odločanje. Dati svoje življenje za druge ...? V bistvu ga dajemo dan za dnem. Dajemo ga in ga, če smo v ljubezni, tudi množimo. "Kdor se za svoje življe boji, ga bo izgubil."

Moje vprašanje naslavljam na slehernika. Ali priznate Jezusu vsevednost in vsemogočnost ? Če mu jo, potem vam mora zdrava pamet povedati,da je Jezus namerno in zavestno žrtvoval svoje telo,za lastno in vstajenje in omogočil s svojim dejanjem vstajenje celotnega človeštva. Kaj pa vstajenje in vesoljno samospoznanje pomeni, pa večina niti ne razume. Juda ni mogel Jezusa izdati,ker je Jezus vedel za Judovo namero.V bistvu tu ne gre za nobeno izdajo,gre za prikaz kaj Jezusa vedno čaka,ko se pojavi /samorodi/ po Svetem duhu med nami.. Dokler se bo Biblijo bralo dobesdno bomo vedno tavali v temi. Biblijski zapisi izhajajo iz enotne brezčasne civilizacijske zapuščine /osnova vseh verstev sveta/ in je šifriran zapis- razumevanja vsega., Šele ko smo mi ponovno psihofizično dozoreli jo zmoremo dešifrirati in razumeti. RKC danes namerno zavaja lastne vernike,ker se boji novega prihoda Jezusa ,ki ji bo odvzel njeno samooklicano posredništvo med Bogom in ljudmi. Nihče pa ne razume,da smo mi vsi individualna samomanifestacija Boga samega,ki je v resnici večno sedanja vseobsežna vesoljna samo delujoča,samo zadostna in samo hranitvena vseobsežna samo bitnost-Sama v vsemu večno sedaj. To pomeni da je Bog sam v vsemu in vse je individulna božja samo menifestacija od kamna do človeka..

Ana.....apokrifni Evangeliji ne nasprotujejo izbranim Evangelijem v Svetem Pismu, ampak jih dopolnjujejo ......vsebujejo bolj poglobljene razlage o temnih vladarjih, stvarjenju sveta, in vlogi človeka v njem .tudi videnja nune Ane Katarine Emmerich ne nasprotujejo Evangelijem, ampak jih dopolnijo s podrobnostmi.... Ana <3, veseli me, da imaš veliko razumevanje in ljubezen do Jezusa in da to prenašaš na mlade rodove :))

Gnostik, ti si tisti, ki ne razume Judovega Evangelija.......prevedla sem več kot 50 gnostičnih svetih spisov knjižnice Nag Hammadi in zelo dobro razumem, kaj je božansko in kaj človeško v Jezusu. Jezus se ni ničesar dogovoril z Judo, če to trdiš, pa navedi konkretne stavke, ki to dokazujejo.....ja Juda se je v viziji dvignil k svetim generacijam, a je od tam tudi padel, v najgloblje in večno prekletstvo.... .. tvoje razlage o brezpogojni ljubezni Jude do Jezusa nimajo nikakršne osnove v nobenem svetem spisu Naj ti bo v pomoč razumevanju vloge Jude videnje A. K. Emmerich, ki je povedala, da je bil Juda zadolžen za skupno blagajno, iz katere je ves čas kradel denar.....in da sta to vedela sveta Marija in Jezus Anna Katarina Emmerich: Jezus je potem rekel: Sin človekov sicer odhaja, kakor je pisano o njem, toda gorje tistemu človeku, po katerem je Sin človekov izročen. Bolje bi bilo za tega človeka, da se ne bi rodil.... Med Judi je dati kruh z omako znamenje prijateljstva in zaupanja. Jezus mu je potem dal posodo, da bi ga posvaril, brez da bi drugim oznanil njegovo krivdo. Toda srce Jude je gorelo v jezi in ves čas večerje sem videla grozljivo majhno figuro, ki je sedela na njegovih nogah in se včasih dvignila v njegovo srce. Na zgornji sliki je Juda naslikan brez svetniškega sija okoli glave, kar je povsem pravilno, saj je bil na poslednji večerji obseden...in ne prežet s Svetim Duhom kakor ostali apostoli

Radmila, o, hvala ti za citate! Ko so določili "prave evangelije", so pač imeli neka merila, prav tako kot pri tekstih, ki so jih določili za svetopisemske. O tem sem jaz spraševala stroko v zadnjih letih - kaj je bilo pravzaprav merilo. Kajti meni kakšne knjige niso nič blizu in bi težko rekla, da so "Božja pisma". No, še pred kakšnimi desetimi leti in kasneje sem skušala VSE vedeti, natančno vedeti. V zadnjih letih mi je pa marsikaj postalo manj pomembno, zato se ob tistem manj ustavljam. No, na vprašanje, zakaj so prav ti 4 evangeliji določeni za svetopismeska besedila, sem dobila približno tak odgovor (zdajle sem ga poiskala v spominu, mislim, da se ne motim): "Ker so povezani. Ker se ne izključujejo." V bistvu zame to ni odgovor. Jaz mislim, da bi merilo svetopisemskega besedila moralo biti predvsem to, da nas uči biti dobri, da nas uči imeti rad. Na nek način so "sveta" besedila vsa, ki nam pri tem pomagajo - pri zorenju k dobremu! Kakšni deli v SP so pa - po moje - lahko videti z Božjimi sporočili šele, če ne jemljemo dobesedo itd. Oz. če razumemo čas nastajanja tistih tekstov in način življenja tistih narodov - zame je izredno bogastvo poznati judovsko vero vsaj nekoliko: kaj pomeni umivanje rok grešni kozel kamnati človeka itd itd Ali pa izraz "baraba", od kod pride ... Potem se pa lahko še marsikje, pri mnogih tekstih, vprašamo, če to besedilo prav tako ni božje kot tisto iz SP ... Recimo, da razumem SP ... da razumem, kaj pomeni to, da je npr. Bog pokončal kakšne ljudi ... A vendar! Jaz to sprejmem tako, da pravzaprav človek, ki dela hudo, sam sebe pokonča. Slabe stvari, ki jih delamo, nas pogubijo, nam delajo škodo. Zakaj bi rekli, da nas Bog kaznuje? Sami se kaznujemo. Če bi gledali predvsem skozi kazen (jaz pogosto sem - samospraševanje, zakaj se mi je to zgodilo - za kaj sem kaznovana), ni to širok pogled na življenje. Življenje nam prinaša mnoge preizkušnje ... Če jemljemo težke stvari kot preizkušnje, moremo polneje živeti kot če se čutimo predvsem kaznovane. Ampak ko je zelo hudo, na noben način ponavadi ni lahko iti "skoz" ... Hvala, Radmila <3

Ana.......še naprej lahko poučuješ svoje učence tako izvrstno, kot do sedaj...tudi v Evangeliju Jude namreč ne piše, da bi se Jezus z Judo dogovoril, da ga izda.....tu so odlomki apokrifnega Evangelija Jude Jezus je odgovoril in rekel: Juda tvoja zvezda te je zapeljala proč....... Juda je rekel: Gospod. ali je mogoče, da je moje seme pod kontrolo (zlih) vladarjev?........ Jezus:........toda ti boš veliko žaloval, ko boš videl Kraljestvo in vse njegove generacije.................Ti boš postal trinajsti in tebe bodo preklinjale druge generacije in ti boš prišel, da bi vladal nad njimi. V poslednjih dnevih bodo oni preklinjali tvoj dvig k svetim generacijam............. Resnično povem ti, Juda, tisti, ki darujejo žrtvovanja Saklasu.........(manjkajo tri vrstice) ...........vse kar je zlo Toda ti boš presegel njih vse. kajti ti boš žrtvoval človeka, v katerega sem oblečen. Tvoj rog je že dvignjen, tvoj bes je že podžgan....... V Evangeliju Jude ni nikjer zapisano, da bi se Jezus z Judo dogovoril o izdajstvu, razvidno je le to, da je Jezus v naprej vedel, da ga bo Juda izdal. Poučil ga je o Nebeškem kraljestvu in ga opozoril, rekoč da je bilo možno, da bi tudi on dosegel Nebeško Kraljestvo kakor drugi Apostoli, a bo preklet zaradi izdajstva. Juda mu je namreč rekel, da ve, kdo je Jezus in od kod prihaja. Zato mu je Jezus razodel določene misterije, a mu je tudi povedal, da ga je njegova zvezda (pohlepna in zavistna duša) zapeljala proč (od prave poti) in da bo naredil hujše zlo, kakor tisti, ki žrtvujejo demonom in temnim vladarjem.

Gnostik, z zanimanjem sem prebrala tvoj komentar! Prebrala sem precej raznih evangelijev, morda so bili kakšni apokrifni, kakšni pa predvsem možne literarne zgodbe. Sama se ob zgodbah iz SP velikokrat sprašujem, kako dobesedno povedati - ali pa smem pripovedovati "poljudno" in vključevati svoje razmišljanje. Moji najpogostejši poslušalci so otroci 1. in 2. razreda. Skušam povedati ne preveč zapleteno. In skušam povedati tako, da otroci razmišljajo zraven in se tako učijo za življenje. Jezusovo umivanje nog apostolom (samo v Janezovem evangeliju). Ko Jezus reče, da ga bo eden izdal, pa Peter pravi, da ga on nikoli ne bo ... In potem tisto, da ga bo trikrat zatajil, preden bo petelin zapel. Potem Juda, ki Jezusa izda - da v roke sovražnikom. Ob vsem tem se pogovarjamo o preizkušnjah prijateljstva. Kako včasih človek zaradi strahu ali pa zaradi tega, ker premalo pomisli, naredi kakšne stvari zelo narobe ... Itd itd. Včasih sem znala zgodbe tako, kot so napisane oz. kot smo se jih učili. Ampak leta in leta o marsičem razmišljam, tudi o svetopisemskih zgodbah - in nekaterih ne morem več povedati - tako scelega. Oz. kakšne misli se še rojevajo ... Kako bi torej ti, gnostik, povedal o Judu učencem 1. in 2. razreda? Pač piše, da mu je Jezus rekel: Pojdi in stori. Tedaj pred zadnjo večerjo. Meni se zdi prav tako kruto kot sicer. Meni tudi tisto, da je Bog svet tako ljubil, da je zanj dal svojega sina, enostavno ne gre. Mislim, da ne moremo darovati svojih otrok! Darujemo lahko sebe - v svobodi - ampak ne otrok, ne drugih!! Pojdi in me izdaj. Ne!! Potem drugemu naloži to težo. Jezus bi navsezadnje lahko sam šel do judovskih duhovnikom in se jim izročil!!! Mislim, da mnogih stvari ne vemo ... Lahko razmišljamo, iščemo, predvsem pa skušamo vnašati v svoje življenje čim več božjega.

Gnostk :)** Čestitam ti! Tole sem zapisal pred dvemi tremi dnevi in govori tebi v prid : Kaj je bistvo osvobojenega /nad človeka /Čez človeka ? Čez človek v resnici zavestno podari svojo fizično vez/ Eksistenco/ ,ki ga omejuje v njegovi svobodi tistemu,ki mu je njegovo eksistenco omogočila to je družbi- civilizaciji.Zase pa zadrži svojo esenco,ker se zaveda ,da je njegova esenca 80 % njegove biti- nasproti 20% njegove fizične biti. Moj zapis : Ali je človek sploh lahko svoboden? Lp :)***.

Babica, super si! <3 Meni se zdi, da imaš ti res sveto glavo! <3