Članek
Kolesar v Ljubljani - ogrožena vrsta?
Objavljeno Feb 19, 2017

Kolesarka tudi pozimi - morda je tedaj celo varneje!

Skoraj ni dneva, da ne bi sedla na kolo in se odpeljala po "opravkih" po Ljubljani. Tudi vse zimske dni, tudi, ko je bilo po tleh ledeno, res sem pa kakšen manjši odsek pešačila ob kolesu.

Ampak tiste dni, ko je bilo ledeno, je bilo na nek način bolj varno - kolesarjev skoraj ni bilo in vozniki avtomobilov so vozili veliko previdneje. Če zožim najtežje zimske razmere za kolesarje na dva tedna - recimo, da je bilo dva tedna nekoliko več snega, zasnežene kolesarske steze, delno ceste, kupi spluženega snega na kolesarskih stezah, zaledeneli manjši odseki cest, ki niso glavne ulice -, ugotavljam, da sem se tedaj čutila skorajda bolj varno kot sicer - vozniki so bii previdnejši in v tistih dveh tednih me niti en voznik avtomobila ni izsilil ... medtem ko se to včasih dogaja kar zelo pogosto, skorajda dnevno ... Avtomobilisti mnogokrat zapeljejo prav na kolesarsko stezo, preden ustavijo pred speljevanjem v križišče oz. na glavno cesto. Kot da kolesarske steze ni ... pa je ponavadi kar lepo označena.

Pred kratkim sem morala zaviti na samo cesto, da sem obvozila tisti avto, ko sem pač že bila tik pred njim ... mislim pa, da je tistemu potem avto "crknil" od vsega hudega in je kar obstal na mestu. Na srečo tam ni bilo robnika, sicer se ne bi mogla vrniti na kolesarsko stezo. Nedolgo nazaj sem padla, ko me je en kombi izsilil.

Ne/Odgovornost kolesarjev

Zavedam se tega, da je tudi med nami kolesarji veliko neprevidnih voznikov. Marsikdo vozi, kot da ne bi nič videl. Ni prav nič pozoren na druge, ne na avtomobile ne na kolesarje niti na pešce. Kakšni peljejo hladnokrvno po kolesarski v nasprotni smeri in se obnašajo, kot da imajo prav.

Jaz sama tudi kdaj malo kršim prometna pravila, vendar se vedno zavedam, kdo ima tam prednost in se temu primerno obnašam (recimo manjši odsek se kdaj peljem po pločniku - če ni pešcev ali pa vozim le tako hitro, kot pešec pred menoj hodi, prehitim le, če je res veliko prostora - skratka delam tako, da bi se pešci, ki edini "pašejo" na pločnik, ne čutili ogrožene).

Vendar - kljub neprevidnim in celo objestnim kolesarjem, na katere kdaj pa kdaj naletim - velja, da posamezni vozniki avtomobilov vozijo, kot da kolesarjev ni. Zavijajo, nič ne vidijo, vozijo, kot da nič ni. Marsikdo telefonira ...

Sicer pa mislim, da bi avtomobilisti tudi glasbe ne smel imeti na glas ... in mislim, da bi tudi kolesarji ne smeli poslušati glasbe - z vrvicami v ušesih - med vožnjo. Prav tako ne pešci ... Kakšen hodi in res nič ne pogleda okrog sebe, preden stopi na cesto ... sliši pa itak samo tisto, kar ima "speljano" v ušesa.

Prenovljene kolesarske steze - dobre, boljše od starih?

V zadnjih mesecih je (v Ljubljani) del Dunajske ceste ceste prenovljen, tudi del kolesarskih stez je nov ... ampak jaz mislim, da niso vsega naredili dobro!

Zdi se mi, da tisti, ki so načrtovali kolesarske steze, sami nikoli ne vozijo kolesa! Verjetno le kolesar, ki je to v praksi, ve, kaj je potrebno, da bo kolesar lahko na cesti počel to, zaradi česar je kolesar: vozil dokaj hitro in varno - tako glede sebe kot soudeležencev v prometu.

Ko prenovijo kolesarske steze, res upravičeno pričakujemo, da bodo boljše, ampak zdaj se mi zdi tako: nove kolesarske so sedaj res precej gladke, ampak odseki v bližini križišč ali ko kolesarska steza zavija, so pa marsikje slabi. Slabo speljani, ostri zaključki. Robniki, ki so moteči. Kolesarska steza v križišču, ko vozi kolesar naprej, zavija okrog semaforja in še visi; in na tistem delu je narisana še zebra. Kar pomeni, da mora previden kolesar voziti res počasi, ker sicer lahko spleše ... Na tistem visečem delu vozišča je še v suhem potrebno biti previden, kje šele, kadar je mokro, ledeno ali potreseno s peskom. Jasno je, da vozim počasi, kadar tam čakajo pešci in je gost promet, ampak skorajda ustaviti moram tudi, ko je cesta prazna. Res neumno.

Sprašujem (se), kdo načrtuje kolesarske steze, kdo jih preizkusi, kdo ve, kaj bo kolesarska steza pomenila v praksi, ali kdo potem zanjo odgovarja ... kam lahko udeleženec v prometu sporoči svoja opažanja ...

Pred kratkim sem videla dva kolesarja, ki sta padla. Oba na novih odsekih prenovljenih kolesarskih stez. Ena gospa je zapela ob robnik ob semaforju. Tam bi bilo mogoče dati več prostora kolesarjem ... Drugi kolesar, ki sem ga v zadnjih mesecih videla pasti, pa je bil tujec, angleško govoreč, padel je na kolesarski stezi, kjer zavozil v luknjo za odtok vode. Bilo je zvečer in tam je bilo temno. Tudi če je imel luč, ni mogel videti, kako tam cesta visi.

Skratka: rada vozim kolo, tudi pozimi (tedaj je glede kolesarjev še lažje, ko jih ni veliko ;) ), vendar bi bilo lahko bolj poskrbljeno za varnost na cesti.

In rada bi izrazila prošnjo, naj vendar ob prenavljanju česarkoli (pa naj gre za promet ali karkoli) načrtovalci res premislijo, kako je mogoče nekaj narediti boljše, kot je bilo prej ... ali vsaj ne slabše.

Imam sorodnika, ki je z buldožerjem delal nove ceste. Slišala sem pohvale - da je dobro speljal ovinke. Tako, da ni metalo potem vozil iz ovinka navzven. Morda bi pa on bolje speljal kolesarske steze, kot jih je kajvemkdo? Res: le kdo je načrtoval nove kolesarske steze?

Če uspem, pa grem en dan in pofotografiram kakšne dele kolesarskih stez, ki se meni ne zdijo dobri. :)

Tokrat dodam le fotko iz središča mesta ... tam po Slovenski cesti ponekod sploh ne vem, kam spadamo kolesarji.

Ko še malo pogledam po svojih slikcah, se mi ustavi pogled na tile - križišče Šmartinske, Topniške in Vilharjeve - ja, tukaj so pa res lepo uredili kolesarske steze.

http://www.publishwall.si/solzemlje/post/261561/pusti-vesla-

*Ana. Zelo dobro si opisala en del kolesarskih težav. V pravilnikih so zapisane različne možnosti pri izgradnji kolesarskih poti. Načrtovalci in graditelji naj bi izbirali najbolj ugodne variante za kolesarje. Varne in udobne. Kako se ne bi smelo delati je tudi Tržaška c. med Ljubljano in Vrhniko, kjer je na vsakih nekaj kilometrov ali celo 100 m sprememba. Nekaj časa se cincaš na pločniku iz uvoza do uvoza v ulice, potem se voziš ob pločniku, nato te usmeri čez cesto na drugo stran, kjer te spet vrne nazaj v prvotno pozicijo, da ne omenjam BUS postajališč. Pri nekaterih je vožnja naravnost mimo, pri naslednjem ga moraš zaobiti naokrog. i.t.d... Zdaj se ne spomnim kdo se s tem ukvarja v Ljubljani kot sogovornik načrtovalcem (neko društvo), ki je bolj ali manj uspešen. Priloga, pove le to, da je na papirju vse urejeno v praksi pa zatežijo do onemoglosti - v dobro in varno do kolesarjev:)

Zimzelen, tisto, ko imaš kolesarsko nekaj časa po dsni, nekaj časa pa po levi strani ceste, je tudi v Šiški, ob železniški progi. Meni je tisto zelo odveč. Mislim, da je čisto solidno ostati an desni strani, ne se pa prebijati čez an levo in potem nazaj .... Tedaj avtomobiliste bolj oviramo, kot če smo skozi na cesti. Ali pa je treba včasihveliko čakat. Kolesarske steze včasih iz nas delajo nekakšne poligončkaste kolesarje - ampak jaz nisem na cesti zato, da bi vozila slalom okrog luči, semaforjev ali kar nečesa, pač pa zato, da hitrjeje nekam "pridem". P.S.: Bom pregledala vsaj malo tudi od tebe predlagane strani! Hvala zanje!

Dopolnim z začasno pozabljenim: kolesarji.org/clanice/ljubljanska-kolesarska-mreza/

A ti tud poganjaš? ;) Škoda je, kadar strokovnjaki ne poslušajo uporabnikov .... Gotovo je še več takih "točk", kjer je videti, da niso mislili na uporabnike, ko so nekaj načrtali in naredili. Pa mordaj sploh ne bi bilo dražje ...