Članek
Ustavimo vladno norijo slepega črevesa - referendum je ostal edino sredstvo za ustavitev vladne norije

In kje je največji problem ? Ta problem je, da vladna trasa vsebuje italijansko – takozvano Ilyjevo slepo črevo. Ricardo Illy je bil župan Trsta in mu je uspelo to traso vsiliti Sloveniji. A o tem se ne govori, razen po gostilnah in družb. mrežah..

Objavljeno Jul 15, 2017

Antireferendumski propagandisti »7 veličastnih« z zapisom 9.julija.2017 v časopisu Nedelo (Vesna Godina, Dušan Jovanović, Svetlana Slašpšak, Karl Geržan, Dragan Petrovec, Jure Aph in N-toko) so očitno elita tistih, ki se nočejo sprijazniti z referendumom zato zamolčijo bistveni detajl, to je, da mi ne zahtevamo drugi ampak dvojni tir in to ne za vsakršno izmišljeno ekonomsko in ekološko ceno. Ob tem pa si slavni pisci ne postavljajo preprostega vprašanja o optimalni trasi po kateri naj bi ta tir tekel. Vprašanje trase je tudi sicer bistveno. Ker vladni podporniki zastarelo vladno traso jemljejo kot versko dogmo, si bomo očitno še nekaj časa v tem pogledu zelo nasprotovali. Verjetno vse do referenduma.

Pravica vedeti ne dolžnost verjeti, kar je naše geslo, v danem primeru v praksi pomeni, ne pristajanje na zatečeno absurdno »vladno« traso, to je traso tako imenovanega »slepega črevesa«. Zato je ponovno odločanje o trasi drugega tira nujno, ne glede na odkupljena zemljišča. Optimizacija trase je namreč predpogoj za vse ostalo. Tudi za hitrost izgradnje, pri čemer je očitno, da vlada z drugim tirom zavlačuje, z absurdnim izborom trase pa izgradnjo nove proge bistveno podaljšuje.

Pohabljeni vladni drugi tir z 20 kilometri predorov in »pomožnimi« tuneli, 8 predori in tremi viadukti ima namreč vsaj tri alternative: Jazbinškovo bližnjico, Varlovo traso in dr. Duhovnikovo inovativno varianto. Vse tri so tudi stroškovno bistveno cenejše in hkrati tudi bolj realne ter mnogo hitreje izvedljive od vsiljene vladne variante. Sedaj znana vladna varianta je - po oceni Metoda Dragonje, težka 1,7 milijarde eurov. Sicer pa smo glede cene davkoplačevalci že videli toliko zavajanj, da smo že pijani od številk. Spričo tega smo tudi na tožilstvo vložili zahtevo za kazenski pregon vladnih manipulatorjev in njenega predsednika, ki vedno navajajo druge številke. Najbolj resnična, čeprav izrecno neodgovorna pa je nedavna izjava sekretarja vlade g. Lebna, ki je povedal, da »bomo za ceno izvedeli po dokončanju projekta«. Ali rečeno po butalsko: čakajmo, kar bo pa bo. Če bo ploščato bo lopata, če bo špičasto bodo vile.

Veliki lok, velika prevara!

In kje je največji problem ? Ta problem je, da vladna trasa vsebuje italijansko – takozvano Ilyjevo slepo črevo. Ricardo Illy je bil župan Trsta in mu je uspelo to traso vsiliti Sloveniji. A o tem se ne govori, razen po gostilnah in na twitterju ter drugih socialnih omrežjih - med drugim zdaj že ironično tudi takole: »Miro Cerar je v kliničnem centru na nujni OPERACIJI SLEPEGA ČREVESA. Očitno bo rajši žrtvoval svojega, kot vladnega. Temu se reče javno prizadevanje za JAVNI INTERES stranke SMC«. Čeprav zveni smešno, to ni šala, saj ta velika norija vlade ni zastonj ! Podjetje 2TDK je porabilo doslej že 48 milijonov evrov za študije, vse po vrsti pa ignorirajo problem trase. 48 milijonov je ena čertrtina cene slepega črevesa.

In zdaj k bistvu! Slepi levi zavoj vladne trase Koper Divača proti tržaški luki in nazaj je namreč od leta 2010 naprej popolnoma nepotreben. Je povsem odvečen za nas in za Italijo, čeprav smo se pred desetletjem in več uklonili italijanskim interesom. Italijani pa so nas prehiteli in tržaško luko zdaj navezujejo na južno avstrijsko železnico, ki bo bolj propustna, zato za njih ta zavoj proti Trstu ni več aktualen nam pa je ostalo slepo črevo, ki ne bo le spomenik korupciji pač pa hkrati podzemni spomenik veliki slovenski neumnosti.

Predvidena ZANKA od viadukta VI proti meji z Italijo in nazaj proti Dekanom je NEPOTREBNA in strahovito DRAGA. Zanka vsebuje 6 tunelov, 2 viadukta, 12 portalov, 6 nasipov, in kilometre dovoznih gradbenih poti, ki bodo razrili in uničili kraško pokrajino. Ta velika zanka, je slepo črevo in nas stane četrtino stroškov cele trase, pri oceni 800 Mio € je to 200 Mio € .

Posledica vladne neumnosti, ki vseskozi ne dopusti razprave o trasi, je velikanska podražitev in predvsem podaljšanje časa izgradnje. Skratka po zgledu Butalcev je domišljava vlada neomajna: za vsako ceno bomo rili in uničevali kraški gozd – Miro Cerar bo to počel prvi po Benečanih. On sicer temu pravi »razvoj«, mi pa temu pravimo neumnost in velikanska škoda, dejansko pa gre za ekološki kriminal. Cena za to pa bo, poleg omenjenih 200 milijonov dražje investicije, nenadomestljivo, stoletno uničenje kraškega gozda. Vsi problemi spremembe trase zaradi odkupov zemljišč, ki jih navajajo, so spričo velike neumnosti in škode, zanemarljivi. In seveda hitro rešljivi kar dokazuje primer ekspresnega umeščanja v prostor vladnega projekta Magna pri Mariboru.

Javnost naj presodi kdo je tu nor - vlada ali državljani. Prav zato je potreben referendum, da bo spametoval vlado in bo končno omogočil neobremenjeno strokovno odločanje o trasah in variantah. Gre za strokovno odločanje o trasah, ne zgolj odločanje o koruptivnem vladnem zakonu, ki za izbrance in njihove naslednike ustanavlja »rajsko« podjetje brez nadzora dvo osebno firmo 2TDK, pri čemer gre za skrito dolgoročno korupcijo za dobo 45 let.

Problem 2 tira je strokoven a hkrati političen. Političen zato ker vladna politika ni dopustila in ne pusti stroke blizu. Po hitrem postopku, 3 dnevne razprave, je hotela prehiteti vse – stroko, opozicijo in državljane. Na državljanih, ki bomo - o tem sem prepričan, na referendumu zavrnili vladni zakon, je, da končno stroki - predvsem inženirski in okoljevarstveni stroki, povrnemo odločujočo vlogo. Verjamem, da je to možno in da se bo po uspešnem referendumu to tudi dokončno zgodilo. Evropski denar pa črpajmo za druge namene, vsa železniška in ostala prometna infrastruktura v Sloveniji je potrebna prenove. Butalsko izsiljevanje trase slepega črevesa pa je metanje denarja v črno luknjo brez dna in je čisti ekološki kriminal nad kraškim ozemljem.

Vili Kovačič, DavkoPlacevalciSeNeDamo

pobudnik referenduma