Članek
Prodam tono starega železja in nekaj kubičnih metrov zraka
Objavljeno Oct 15, 2013

Tokrat se bom lotil preproste in kratke teme - statusnega simbola pri Slovencih, avtomobila. Selitev v tujino namreč pomeni tudi nekaj dela, povezanega s to pritiklino. V grobem rečeno - nobene (birokratske) ovire ni, da vašega jeklenega konjička (s slovenskimi tablicami) ne bi obdržali tudi naprej.

Po prijavi (stalnega) prebivališča v Nemčiji boste kmalu prejeli (če se prej ne podvizate sami) tudi "čestitko" od države Nemčije, v kateri boste med drugim tudi izvedeli, pod katero številko vas vodi davčna uprava (nem.: Finanzamt). Brez ovinkarjenja, dobili boste davčno številko. S prijavo bivališča v Nemčiji ste torej postali tudi zavezanec za plačevanje (najmanj) ekološkega davka, ker vaš jeklenji konjiček svinja nemški zrak.

Za tiste, ki ne vedo - Nemčija ne pozna cestnin in vse ceste - vključno z avtocestami - so vsem prosto dostopne. Poznajo pa nekaj, kar je zelo podobno našemu nadomestilu za uporabo cest, vendar tukaj pokriva nekaj širši kontekst in ni vezano zgolj na prostornino motorja. Ta davek boste plačevali ne glede na to, da ima vaš avtek slovenske registerske označbe. O višini se ne da napisati na hitro, saj je cel kup parametrov, ki se upoštevajo... Iz prve roke pa lahko povem, da za EURO4 skladno vozilo srednjega razreda znaša prbl. 90 EUR na vsake 3 mesece.

Bolj kot na to pa je treba pomisliti na oddaljenost od Slovenije in logistiko postopka podaljšanja registracije vozila v domovini, na plačilo asistence v tujini in kar je še takšnih malenkosti. Če ste npr. od Slovenije oddaljeni 1500 kilometrov, potem vas samo pot v domovino in nazaj stane kakih 350 evrov in tako čez palec še teden dni dopusta poleg. Če pa ste na območju spodnje Bavarske, je ta strošek zgolj en podaljšan weekend in dobrega stotaka za pot.

Treba je torej premisliti, kaj se vam bolj splača. Tudi "matematika" cene vozila se bolj nagiba v smeri prodaje, saj navadno za prodajno ceno vašega rabljenega vozila v Sloveniji lahko na nemški strani dobite za kak odtenek boljše vozilo, saj so cene - vsaj povečini - sorazmerno nižje, kakor pri nas.

Če se odločite za nakup vozila na nemški strani pa tudi malo predpriprave ne škodi. Po nemški zakonodaji ste voznik - začetnik, zato sodite v premijski razred, kjer premija znaša 125%. Zanimivo je tudi, da je tukaj višina zavarovanja za avtomobil precej odvisna od vozniškega staža, statistike prometnih nezgod na območju, kjer bo vozilo registrirano, števila kilometrov, ki ga letno prevozite, itd. Slednje vam pride prav tudi pri nakupu avtomobila v Nemčiji: na zavarovalni polici je vpisano stanje števca prevoženih kilometrov ob zadnji registraciji - zato vrtenje števca nazaj v Nemčiji odpade.

Zato si, še preden odidete na pot, v Sloveniji priskrbite mednarodno potrdilo o škodnih dogodkih, ki vam ga zavarovalnica izda (zgolj) na vašo zahtevo. Nemci zahtevajo zgodovino za zadnjih deset (10) let, če želite uveljavljati bonifikacijo pri zavarovanju avtomobila. Če bosta avtomobil vozila oba s partnerjem/partnerico, je dobro (ni pa nujno), da si tudi ona priskrbi omenjena potrdila, saj je praviloma zavarovanje v primeru, da vozilo upravljata dve osebi nekaj višje, a se da malo tudi barantati (princip osebne obravnave), saj je trg zavarovalniških storitev v Nemčiji precej konkurenčen. 

Pri cenah zavarovanj sicer ni kakih bistvenih razlik, zato bodite predvsem pozorni na to, kaj vse zavarovanje vključuje in česa ne. Ne nasedajte poceni ponudbam (ki so posebej agresivno tržene), saj načeloma krijejo le majhen spekter škodnih dogodkov za smeško nizke škodne zneske. 

Sam sem se odločil za prodajo vozila v Sloveniji in nakup cenovno primerljivega vozila tukaj. Podaljšanje registracije sem namreč imel v začetku aprila, ko praviloma človek ne hodi na dopust. Velika oddaljenost še oteži logistiko. In v končni fazi, zakaj bi plačeval dajatev za ceste v Sloveniji in še ekološki davek tukaj? Vendar kot rečeno: birokratskih ovir načeloma ni in tukaj je izbira povsem prepuščena posameznikovi računici.

P.S.: Kljub načelnemu prostemu pretoku blaga in storitev zna biti registracija slovenskega vozila, ki ga odjavimo v Sloveniji in prijavimo v Nemčiji, sorazmerno trd in tudi ne ravno poceni oreh. Izkušenj sicer nimam, a so mi vsi znanci (sicer Poljaki) močno odsvetovali razmišljanja v tej smeri.