

Prejšnji: Kaj nam obljubljajo programi strank?
Na kaj moramo biti pozorni, če se odločimo, da bomo nekaj svojega dragocenega časa namenili za pregled programov strank za DZ volitve 2014. V ta namen sem poskušal poiskati prispevke na to temo in jih s predstavitvijo ugotovitev in povdarkov predstaviti. Branje priporočam predvsem tistim, ki jih ta vsebina zanima in seveda tistim, ki so programe sestavljali in pisali.
O političnem marketingu v EU...
***Rakušček: Jedro političnih programov je težko za razumevanje. Povprečen volivec se ne poglablja v strankarske programe in resnične obljube, ne ukvarja se s kritično analizo ponudnikov. Ni časa, ni volje, ni energije. Moderni politični marketing vse reducira na osebnost. Osebnost je neke vrste embalaža, škatlica, politični program je deklaracija v drobnem tisku, dolga 25 strani. Z njo se ukvarjajo redki ozaveščeni potrošniki, politične programe berejo redki volivci. Vsi gledamo embalažo, privlačne barve, obljubo v obliki slogana, ki je lahko napisan na škatli ali jo ponavlja kandidat v vseh možnih medijih in kanalih. Logično je, da je tudi Evropa poskušala narediti evropske volitve bolj spektakularne, bolj privlačne, bolj enostavne in podobne drugim normalnim volitvam. V tem je skrita past, možno je, da nas zavajajo. Ampak če se zgodi, da obljubo požrejo, je to razpad kredibilnosti in poraz za vse bodoče evropske volitve. Konec koncev je tudi ameriški volilni sistem elektorski, elektorji iz posameznih zveznih držav niso zavezani spoštovati volje svojih volivcev, lahko bi se odločili drugače. Seveda se to ne zgodi. Vsaj v tem primeru bi se morali zgledovati po ameriški zavezi demokratičnosti, in če so nam obljubljali normalne volitve, bi se morali zaveze držati.
Hočevar: Evropska unija je kot blagovna znamka. Blagovna znamka, ki ne izpolnjuje obljub, pa je najslabša zadeva, preneha biti relevantna, izgubi pomen. Z vidika brand menedžmenta ali življenja blagovne znamke je neizpolnjena obljuba destruktivna reč. Teh situacij se je EU zgodilo že kar nekaj, tako da ne verjamem, da potrebujejo še eno. Je pa seveda zmeraj možno, ker imajo odločevalci, še posebej elite na državni ravni, svoje mnenje o tem, da mi zdaj kar neposredno izbiramo predsednika.
Več na povezavi: Voditelji so embalaža, ki sublimira politične ideje v privlačno formo Janez Rakušček in Janko Hočevar o političnem marketingu EU
***
Uresničevanje programa politične stranke...
***
3.6.1 Strankarski programi slovenskih političnih strank in primerjava statutarne ureditve strankarskih programov koalicijskih strank v mandatu 2004−2008
Slovenija se pri tem ne razlikuje od drugih držav. Slovenski zakon o političnih strankah določa (ZPolS), da mora imeti politična stranka za svojo ustanovitev in registracijo statut in program. Program je opredeljen kot eden od zakonskih pogojev za vpis v register. Že iz razloga, da je program stranke zakonski pogoj za sam obstoj stranke, izhaja, da je njegovo oblikovanje bistvena naloga politične stranke. Sestavljen mora biti, preden stranka formalno obstaja, saj se stranka lahko registrira le z že obstoječim programom. Vsebina programa so poleg kratkoročnih operativno-taktičnih ciljev za pridobitev državne oblasti tudi dolgoročni cilji (Bibič v Igličarju 1999, 426).
Prvo analizo in primerjavo 23 slovenskih strankarskih programov strank, ki so sodelovale na državnozborskih volitvah leta 2004 in 2008, ter obeh koalicijskih pogodb sta objavila Simona Kustec - Lipicer in Samo Kropivnik (2010). Na podlagi te študije sta prišla do zaključka, da se strankarski programi kljub preteku časa in določenim spremembam v političnem prostoru bistveno ne spreminjajo.
Več na povezavi: Uresničevanje programa politične stranke po vstopu v koalicijo
UNIVERZA V LJUBLJANI - FAKULTETA ZA DRUŽBENE VEDE- Anita Kodre - Mentor: izr. prof. dr. Drago Zajc- Magistrsko delo, Ljubljana, 2012
***
Komentar predloga nacionalnega programa ukrepov...
***
Uvodoma podajam splošno pripombo, ki zadeva opredelitev ciljev posameznih ukrepov. Medtem ko menimo, da so vsi opredeljeni cilji posameznih ukrepov zelo relevantni in vsebinsko ustrezni (manjkajoče ukrepe povzemamo na koncu), pa ocenjujemo, da jim manjka kvantifikacija oziroma določenost, ki bi omogočala merljivost in s tem učinkovit monitoring, evaluacijo in revizijo ukrepov v prihodnje. Pri ciljih, ki so praviloma formirani v nedoločeni obliki, na primer kot »povečanje vključenosti otrok v predšolsko vzgojo… izboljšanje zdravstvenega varstva… izboljšanje bivalnih razmer itd, letno znižanje števila registriranih brezposelnih Romov in Rominj« tako predlagamo, da se jih opredeli s konkretnimi odstotki ali števili. Tako cilji ne bodo nakazovali, da bo že vsakršno, tudi neznatno izboljšanje zadovoljilo pričakovanja, ampak naj bodo le ta formiranja analizam in investicijam in potrebam primerno. Le merljivo opredeljeni cilji bodo skozi postopek monitoringa lahko kazali, ali ukrepi vodijo do rezultatov, ki s pričakovani.
Več na povezavi: Komentar predloga Nacionalnega programa ukrepov Vlade RS za Rome za 2010-2015
Amnesty International Slovenije, Romsko društvo Anglunipe Ljubljana, Forum romskih svetnikov, Pravno-informacijski center nevladnih organizacij, Mirovni inštitut 8. januar 2010
RTV SLO MMC - DZ VOLITVE 2014: Od glasovnice do mandata
Publishwall - VOLITVE 2014: Državnozborske volitve 2014 na PublishWallu
Minister za zdravje opozarja:
Vzemite si čas, ne življenje!
Leta 2004 je bilo na državnozborskih volitvah 23 strankarskih programov. Leta 2014 sodeluje na državnozborskih volitvah 15 strank. Zaradi razlike v številu strankarskih programov, bo branja manj, čas pa si je vseeno potrebno vzeti!
Jul 01, 2014