Članek
Cenejši ali dražji smeh?
Objavljeno Feb 17, 2014

Številne reklame po neumnosti prekašajo druga drugo, a preprosto zamahneš z roko nad snežno belim perilom in pozabiš. Me pa včeraj viden plakat-reklama našega t.i. zabavnega teatra ni pustil ravnodušne. Smej se ceneje! Tako se oglašujejo.

Že, zadaj se skrivajo cenejše karte za predstave in podobne ugodnosti, ne dvomim, toda takšen oglasni slogan kaže zgolj na to, kako skrajno potrošniška in nekritična družba smo postali, tako zelo, da si drznejo nekateri prodajati dejansko vse. Smeh, smej se ceneje, namesto deset evrov, plačaj sedem, in tvoj smeh bo širši, glasnejši. Ne le zabavna predstava, zabavala te bo tudi misel, kako si privarčeval nekaj evrov. In nasmejal se boš iz srca! Krohot se bo razlezel po dvorani, privarčeval sem za smeh!

Ob takih oglaševalskih neumnostih me pravzaprav postane strah. Nekatere stvari na svetu preprosto so, brezplačne, iskrene, pristne. Se jih ne kupi in ne prodaja, niso ne dražje ne cenejše. Smeh je ena od njih. Seveda kupimo vstopnico za ogled neke komedije, a v osnovi kupimo karto za predstavo, ne za smeh, ker ni nujno, da se bomo tako imenovanim smešnim prizorom smejali. Ponavadi komedije sploh niso tako smešne, kot je njihova definicija. Morda me je zato tako zmotil ta slogan, ker cilja na nekaj elementarnega. Si predstavljate, da bi se nekdo oglaševal, ljubite se ceneje, in pod to prodajal pač cenejše telefonske impulze za vroče gospe in gospode? Zdelo bi se, da želijo ovrednotiti nekaj, kar preprosto ne bi smelo imeti cene.

V bistvu gre le za silno neposrečen slogan. V navalu, ko nam za nekaj deset centov prodajajo pitno vodo v plastenkah, in ljudje jo kupujejo, ko se prodaja svežega gorskega zraka ne zdi več neverjetna, je prodaja cenejšega smeha zgolj prazna zapakirana plastična vreča. Izvolite, pa se smejte! Za deset evrov dobite polno petkilogramsko vrečo, a če kupite zdaj, vam prodam za sedem evrov prav tako polno petkilogramsko vrečko. Na koncu jo lahko še počite, da boste počili od smeha.

Snovalci potrošniške družbe pač delujejo v duhu prodaje in kupovanja ter prepričanja, da potrošnik ne razmišlja ničesar. Tako bo ta prepoznal besedo ceneje, ne pa besede smeh, in uspeh za plastično vrečko smeha je hitreje, kot si lahko mislimo, zagotovljen. To dejstvo o pasivnosti sodobnega človeka ni iz trte zvito, a verjamem, da naše kritično stanje prebuja tudi aktivnost ljudi, da ne prebavijo vsega, kar jim je ponujenega na pladnju.

Jaz se bom vsekakor smejala zastonj.