Članek
Peugeotov patent za čistejše dizelske agregate
Objavljeno Nov 06, 2015

Avtomobili z dizelskimi motorji so dolgo veljali za „umazane in glasne traktorje“. Zaradi nenehnih zakonskih zaostrovanj so bili avtomobilski proizvajalci prisiljeni v izboljšave, predvsem škodljivh dušikovih oksidov (NOx) in trdnih delcev. Pri koncernu PSA Peugeot Citroën so se izziva lotili z inovativno tehnologijo, za katero so razvili patente, ki pri euro 6 dizelskih agregatih motorjih dušikove okside v izpuhu znižajo za 90 odstotkov, trdne delce pa kar za 99,9 odstotkov.

Dizelski motorji veljajo za motorje, ki v zrak izpuščajo manj škodljivih emisij CO2 kot bencinski motorji z notranjim zgorevanjem Kljub temu so veljali za „umazane,“ saj se za starimi avtomobili z dizelskimi motorji še danes pogosto vali črn dim iz izpušnih cevi. Po drugi strani pa je bila vožnja z njimi vedno cenejša, v primerjavi z bencinsko gnanimi avtomobili veljajo za bolj ekonomične, pa tudi cena plinskega olja v primerjavi z bencinom je bila, in je pri nas še vedno občutno nižja.

Z inovacijo nad NOx

Pri dizlih se dolgo ni izpostavljalo drugih slabosti, ki jih prinašajo, saj tega ni velevala niti površno napisana zakonodaja. Dušikovi oksidi so bili potisnjeni v ozadje, prav tako trdni, delci, ki so neposredno nevarni za zdravje ljudi. Vse to je, skupaj z novimi zakonskimi omejitvami in emisijskimi standardi Euro 6, proizvajalce prisililo k velikim vložkom v razvoj dizelskih pogonskih motorji – s ciljem zmanjšati dušikove okside in trdne delce. Euro 6 norma predvideva, da lahko vozilo na kilometer poti v zrak izpusti 80 gramov NOx, medtem, ko je bila meja pri Euro 5 motorjih 180 gramov NOx na kilometer poti.

Beri dalje...