Zaradi posebnih navodil glavnega urednika urednikom rubrik o objavah o Drugem tiru, bodo o odmevih v času referendumske kampanje samo obveščeni o mnenjih z druge strani s pomočjo elektronskih medijev, objave pa bodo takoj po zapisu objavljene v CENZURA.SI.

Kreativnost in vsevedenje g. Jure Krajnika iz Kranja je izkazano na način, ki zagotavlja Sloveniji zanesljiv in trajnostno naravnan razvoj v pogubo. Kdor seveda ne pozna določenih tehnologij, kaj šele da bi bil sposoben kaj izračunati bi moral biti vsaj dovzeten za kakšno razlago in poglobljeno diskusijo. Iz zapisa, ki ga je podal v Pismih bralcev je pokazal na bistvo problema: Smo proti Zakonu, smo pa ostro proti referendumu, ker to ni odraz demokracije. To ja znamenito stališče ZaAB, oziroma ZSLD. Ne poznam g. Krajnika, upam pa, da ni bil zraven, ko so demokrati obešali lutke, vpili GOTOF SI in pri tem izražali kozmopolitsko kulturo črede. V tem seveda niso videli sovražnega govora, kaj šele nestrpnost do drugače mislečih, ampak visoko kulturo revolucije, če ljudstvo ni zadovoljno z oblastjo.

Da ne pozna moje tehnične rešitve in/ali podobnih rešitev v svetu je logično. Za tako znanje moraš poznati celo nekaj naravoslovja zato, da lahko izračunaš npr. napetosti in deformacije v nosilnem elementu. Občutek je premalo in dokazano, da se po 18. stoletju v inženirstvu uporabljajo izračuni in načrti, Druge stroke tehniškega izražanja in dokazovanje ne poznajo, zato jih je treba stalno opominjati kje so bistvene razlike v pojmovanju narave.

Trditev da uporabljam obstoječe francjožefovske ovinke je pa dokaz, da tudi družboslovje njemu ne gre prav dobro od rok. Proga Divača-Pula je bila zgrajena do Prešnice v letu 1876, Od Prešnice do Kopra pa šele leta 1964. Proga Dunaj -Trst je bila odprta 27. julija 1857 leta ob prisotnosti cesarja Franc Jožefa, ki je umrl 21. marca 1916.

Odsek Divača – Prešnica je dolg 17 km, Prešnica - Koper pa 29 km, skupna dolžina Divača - Koper je 46 km (Furlan – Diplomsko delo, mentor Jovan Kek, 2007). Na odseku Divača – Koper je 17 objektov (prepustov, mostov, v splošnem objektov), na odseku Prešnica – Koper pa 129 prepustov in 4 predori. Gostota objektov na km je na odseku Prešnica – Koper 4,62 krat večja kot na odseku Divača- Prešnica. Torej je bil cesar Franc Jožef boljši inženir kot leta 1964 predsednik Josip Broz Tito, če se že poimenuje po voditeljih posamezna obdobja.

Minimalni radiji so na odseku Divača- Rižana 245 m, medtem ko je izveden na odseku Prešnica – Koper najmanjši radij 250 m. V tem primeru je odstopanje + 2%. V tehniki je dovoljeno odstopanje +-5%, predvsem zaradi materialnih karakteristik.

Ne glede nato predlagam, da drugič g. Krajnik ocenjujte tisto kar poznate, in ne kakor smo zadnjič spoznali na soočenju na RTV SLO enega gospoda iz Sežane, ki je sicer veliki dobavitelj betona, ko je govoril počez in po dolgem. Pa sploh ni vedel kaj govori oziroma ocenjuje. Zato se dajte najprej podučiti in sicer:

Pri moji varianti je na odseku stare proge od Divače – do Prešnice predvidena poravnava proge na radije več kot 800 m, z izgradnjo manjšega tunela (okoli 250 m) in zmanjšanjem nagiba na enotnih 10 promilov. To pa vključuje tudi poglobitev za 10 do 12 m na sedanji trasi pri naselju Rodik. Detajli so lahko določeni na glavnem načrtu, Saj najbrž poznate nivoje projektne dokumentacije ali ne?

Podobno je tudi v dolini od Rižane do Kopra.

Popolnoma pa se opusti obstoječa proga med Prešnico in Rižano.

Ker se morate do konca podučiti pa še tole. Krajani od Loke do Zanigrada predstavljajo šestkrat manj populacije, kakor pa je populacija v Grabovici pri Črnem kalu ter bližnjih naseljih, kjer bo sedaj tekel dvojni Drugi tir po sedanjem projektu. Torej bo sedanji vladni projekt dodatno obremenil krajane KS Črni kal prav po zaslugi koprskega župana g. Popoviča in predsednika KS Črni kal g. Severja. Zakaj takšno stališče za podporo Drugemu tiru si lahko vsak misli, če razume, da je politika v Sloveniji ….. , čeprav bi njena žlahtna primerjava s POLISOM v grščini lahko pomenila plemenitost v službi človeka, pa je očitno pomen besed izginil skozi zgodovino. Tudi zato, ker včasih niso poznali plastičnih lutk!

Sicer pa si detajle oglejte na strani http://referendumdrugitir.si/ pa Vam bo marsikaj bolj jasno.

S spoštovanjem

prof. dr. Jože Duhovnik

Medvode