Naslov članka: Drugi tir za telebane

Poslano v objavo na:  DELO

Poslano medijem v objavo dne:  26. avgust 2017 
Avtor prispevka:         

Andrej Čufer uni. dipl. inž. arhitekt MBA  

Tip pripombe:
Neposredno nasprotno mnenje

Datum objave na Cenzura.si:  27. avgust 2017 ob 17.02 uri

Gospod Boris Šuligoj je v članku v sobotni prilogi pokazal kanček manj navijaštva za »enotirni drugi tir«.
Da pa bi bili bralci objektivno obveščeni pa je potrebno njegov č
lanek dopolniti in korigirati.

Naslov je dokaj primeren, 
če misli, da so v tej državi sami telebani, ki bojo nasedli »drugemu tiru«
Pobudnikom ideje alternativa 
»drugemu tiru« nam ne gre za politično onemogočanje, ker je dr. Duhovnik najprej predstavil svojo zamisel vladi že avgusta 2016, ki bi ob poštenih namenih lahko in morala njegovo rešitev preveriti in jo sprejeti za dobrodošlo.  Kasneje so se pojavili še nekateri, med njimi bivši minister  Jazbinšek, strojni inženir Varl in gradbeni inženir Magajne, ki so predlagali korekturo obstoječe trase, ki ne rabi več odcep v Trst in je lahko manj predorov za 2 ali 4 in 15 kilometrov,  kar je tudi prihranek, mar ne. 

Se izpla
ča ali ne?
Vse je odvisno ali gradimo »enotirni drugi tir« ali »dvotirno železnico«, vladni zastreli na Trst naravnani projekt ima 37 kilometrov predorov na razdalji proge 27 km, ker so še trije daljši »ubežni predori« . V morda kdaj dograjeni dvotirni različici drugega tira to predstavlja 41 kilometrov predorov in razumen projekt dr. Duhovnika  en sam dvotirni predor  dolžine 4,1km. Ne glede na ceno vsak teleban, pa tudi vi veste, da je nekaj kar je 10x krajše ceneje. No pa to še ni vse tudi časovna komponenta je pomembna enotirni drugi tir bi se naj gradil 8 let vzporedna proga samo 3 leta in ob tem se že poveča propustnost prometa.  

Kdor ne verjame naj se odpravi na pot po posnetku vožnje po progi. 

To velja tudi za voznika Gomoljike, ki je trdil na nasipih, da ni mogoče zgraditi vzporedne proge. Seveda ne tam, kjer bo najbolj nevaren in strm del proge nadomestil predor. To je tako kot če bi pilot letala razpravljal kako je nemogoče zgraditi še eno vzporedno pristajalno pisto. Vsekakor je njegovo mnenje načrtovalcem dobrodošlo on je strokovnjak za vožnjo in se je zato šolal morda 4 leta. Skupina profesorjev in strokovnjakov različnih strok, ki sodeluje pri projektu dr.Duhovnika pa ima za skupaj za seboj  vsaj sto let šolanja in vsaj nekaj sto let prakse.

četrtem letu pa z otvoritvijo predora z vrvno vleko in zaviranjem dobimo popolno dvotirno progo in to vsaj 3-4 hitreje kot bi če bi zgradili dvotirni drugi tir za katerega nimamo niti načrta pa že obstaja gradbeno dovoljenje. Obstaja samo gorečželja za prvo lopato in nov mandat, če smo čisto pošteni.
Zato so mi 
»končni izleti« z zelenim vlakom prava slika naše vlade. Ko si gospodje zaželijo vožnje za reklamiranje enotirnega drugega tira se lahko peljejo do Divače s klimatiziranimi limuzinami in avtobusi in jih spremlja vojska varnostnikov železnice, gasilcev, policije in varnostnikov protokola. Od Divače do Kopra pa poseben vlak zelena muzejska Gomoljika, verjetno zato,  ker so vse Siemensove garniture popisane z grafiti, kjer bi res rabili varnostnike, da to preprečijo.
Ko pa se 
želi peljati državljan z vlakom v Koper ga vkrcajo že v Ljubljani v avtobus, tam pa  mu povejo zadnji trenutek, da recimo s kolesom skoraj ni mogoče.

Vprašanje, na katero nikoli nihče ne odgovori.
Še v zadnjem razpisu za pripravljalna dela si želi vlada hitrosti do 160 kilometrov na uro v klanec navzgor po dveh ovinkih zaradi nekdanje navezave na Trst. Gospodje, to je nemogo
če iz fizikalnih dejstev. Hitrost in centrifugalna sila v premajhnem ovinku ni mogoče izpeljati. Tako je letel tangentno s ovinka pri nas diplomat z izposojenim poršem pred leti in tudi korski župan, ki je k sreči preživel. Čže poskušajo »nategniti« volilno telo, ki ga imate za »telebane«  in da veljajo v državi zakoni različno za različne državljane je eno, da pa  so fizikalni zakoni za vse enako pravični in obvezujoči je pa drugo dejstvo.  

Tako pa je vlada raje za
čeli trositi  neresnice in se obnašati kot tiste tiri opice, ki nič ne slišijo, nič ne vidijo in nič ne rečejo. No bodimo odkriti, rekli so številne zelo hude traparije, ki jih tehnično izobraženi ljudje nismo mogli preslišati. Najprej največja, skrivali so in še danes skrivajo, da gre pri projektu drugi tir v bistvu za en tir po novi trasi, kjer se bojo vlaki vozili predvsem gor in bo povečano število vlakov zaviralo še naprej dol v Koper, kar posledično pomeni več požarov in na Črnem kalu. Tudi, če bi vlaki vozili dol po predorih po novi trasi v dolžini 27km je stalen klanec 17 metrov na kilometer in na koncu dva ostra ovinka zelo velika nevarnost, da se zažge tovor na vagonu. Zato izjava gospoda Lebna, v parlamentu, da bo manjša požarna nevarnost ni prava. Kot tudi ne tista, kjer v oddaji tarča na vprašanje, koliko bi pa stal drugi tir drugega tira dvakrat zaporedoma odgovori 97.000.000 evrov.  


Kar je posmeh, če se ob tem razglaša, da je vodja projekta in ne pozna niti številk. Namreč za 97 milijonov se ne da zgraditi še enega tira na trasi, če on trdi v isti sapi, da stane prvi tir na novi trasi pod milijardo, kar pa seveda tudi ni res, ker stane več


No da vas informiram, pobudniki referenduma smo se vozili s hitrimi potniškimi vlaki v Franciji in Kitajskem celo z vlakom lebdečim na magnetih, Kitajska postaja vodilna na tem podro
čju in jo ne navajate torej niste na tekočem, seveda pa tudi na Japonskem Španiji in Italiji vsaj za dr. Duhovnika vem, ki je celo več kot eno leto preživel v Aziji službeno, sam pa poznam predvsem Evropske hitre vlake. Ampak zakaj bi primerjali hitre potniške vlake s tovornimi, ki vozijo v klanec. Nobenega smisla ni voziti s 160 km/h iz Kopra v Divačo tovor potem pa v Ljubljani skozi glavno postajo v Zalog dvakrat po največ 10k m/h da se obrne kompozicija na Jesenice, ker smo razdrli za interese Pivovarne Union in Sindikatov, ki so pridobili več dela leta 1960 Tivolski lok.
Gospod 
Šuligoj, kdaj ste se pa vi peljali zadnjič z vlakom iz Kopra na Jesenice ali z hitrimi vlaki po Evropi?
Drugi enojni tir kot ga namerava zgraditi vlada se res ne spla
ča in soglašam z izjavo kandidata za ministra gospoda Petra Gašperšiča. On je govoril o 30 do 40 let ampak , če si nekdo izgovori koncesijo za 45 let in da mu bojo avtoprevozniki in luka plačevali konkurenčni prevoz potem je pa morda že splača. Torej kaj je bilo narobe z njegovo izjavo.  Če bo Luka Koper, železnica in avto prevozniki  zaradi odplačevanja kredita za gradnjo nesmiselnega enotirnega drugega tira vsako leto plačevala več deset milijonov bo Luka Koper manj konkurenčna. Upadel bo promet in luka bo celo zašla v likvidnostne težave, kar pomeni, da jo bomo prodali skupaj z železnico prvemu kupcu, kot smo prodali letališče Brnik. In kdo bo prvi in edini kupec severno nemška pristanišča in zopet smo pri stavku »naredite mi to deželo zopet Nemško.« Kaj pomeni to, da bo Ljubljana dobila železniški obvoz, namesto poglobitev za tranzitne tovorne vlake. Med drugo vojno so Nemci v pičlih treh mesecih, da bi se izognili Italije, zgradili železniški obvoz Od Črnuč, do Vižmarij,sedaj pa zato, da bojo hitreje in ceneje vozili tovor. Vse bojo gledali skozi denar ne pa skozi kvaliteto bivanja in dolgoročno.

Zakaj zakon?
Ja tukaj se pa strinjam, da ni potreben poseben zakon za 27 kilometrov proge.  Zamislite si koliko bi bilo treba zakonov za Sibirsko progo. Ampak vlada si je omislila zakon, za dobesedno krajo ki bo trajala 45 let še mnoga leta po naši biološki prisotnosti, 
če računamo, da vsi pač ne dočakamo častitljivih let olimpionika Štuklja. Zato je res nesmisel, da se pojavi na ekranu predstavnik upokojencev za njegovim hrbtom pa Cerar. Bolje bi bilo, če bi se pojavil Cerar med otroci v Vrtcu, ki bojo plačevali njegove zablode, če njihovi straši in dedki in babice ne bojo glasovali proti zakonu na Referendumu. Brez panike bojo lubadarji pohrustali prvi in zadnji naš naravni vir les in bo država prezadolžena bojo ti mladi, ki os danes v vrtcih odšli s trebuhom za kruhom, kot to počne že pol Štajerske. 

Davkopla
čevalski denar
Karkoli bo narobe v dogovoru, izvedbi in delovanju Luke vedno je tu vre
ča brez dna »davkoplačevalski denar« Tudi ta vreča ima dno kar je morda nova novica za vas. Če seštejemo 5 milijard za sanacijo NLB, 1,5 za Teš 6 in recimo vsaj 2,5 za drugi tir pridemo na 9 milijard. Če to delimo s številom dojenčkov, upokojencev in delavcev z okroglo dvema milijonoma  je to 4.500 evrov na  prebivalca , če pa vemo, da morajo to zaslužiti aktivni delavci v gospodarstvu in kmetijstvu pa govorimo že v zelo visokih številkah.
No obstaja tudi knjiga, »
črne luknje rdečštevilke« podnaslov kako bo prevrtana avstrijska prihodnost . Avstrijske železnice so nekje trenutno zadolžene  nekje za 30.000.000.000 vedeti pa moramo , da jih je nekoliko več in imajo tudi bolj zdravo gospodarstvo in ne razprodajajo vsega.

Izumiteljske rešitve.
Vsaj dva predloga sta samo manj predorov in viaduktov in sta tako zgolj bolj racionalno načrtovanje.
»Izumiteljski« pa je projekt dr. Duhovnika, ki je sad njegovega dosedanjega dela in je v bistvu nič novega kar v svetu nebi obstajali razen zamisli za »štafetni » uvoz vlaka pomeni, da vlak zapelje v predor in se mu kot pri štafetnem teku približa potisni vagon, vpet na dve jekleni vrvi, ki ga poganjata gor in nadomeščata 2 do 3 lokomotive. No poleg tega pa da smo prihranili kopanje dveh predorov, kar je dražje je tu še dvotirnost v predoru in 3K ventilacija ki v primeru požara ustvari požarno cono in izolira požar in gašenje z »himalajskim« zrakom, ki vsebuje dovolj kisika za dihanje ljudi in živali in premalo za gorenje.  
Torej vsaj trije patenti .
Tudi leseno kolo iz Vrhnike ki je staro ve
č kot 5000 let je moral nekdo najprej izumiti in zato se izumom ni smiselno posmehovati, še posebej, če vemo , da so izumi konkurenčna prednost  pred ostalim svetom. 
Nekatera pristaniš
ča budno spremljajo naše tehnične predloge. No saj to ni prvič, da zaostajamo in se prerekamo. Spomnite se prerekanja glede tirne vzpenjače na Ljubljanski grad, koliko časa smo se prerekali in so si metali polena pod noge v Zagrebu so imeli tak prevoz že 116 let prej daljnega 1890 v Trstu pa Tramvaj, ki ga poganja jeklena vrv pred 115 leti, Ljubljani pa 2006.

Na hrvaškem imajo tudi elektrifikacijo železniške proge na izmenično elektriko in so dobili prvi generator na izmenično elektriko le dva dni za tistim v Niagari, pa še to le zato, ker so iz uvidevnosti  in v dogovoru z Teslo počakali in dali prednost »Amerika Frst«.

Kar se tiče certifikatov se morate pozanimati kot sem se jaz na evropski agenciji na kratko ERA (European Union Agency for Railways ) 

"Na prvi pogled pa se zdi, da niso v nasprotju z zakonodajnim okvirom EU o železnici v smislu stalnega vgradnje"(original v priponki).

Kako hitro bi lahko sprejeli novo traso?
No to je pa zelo lahko dr. Duhovnikova trasa gre v celoti ob stari progi le najbolj strm in nevaren del se preseka z 4,1 kilometrskim predorom. Ker je trase ob obstoje
či progi je tako koridor ozek le nekje do maksimalno 6 metrov in so tudi že zemljišča v velikem delu v državni lasti se pravi  v lasti za sedaj še Slovenskih žleznic. Ob tem da je bila ljudi na predstavitvi na Črnem Kalu za to traso razen domačina, ki je strojevodja in je moral po službeni dolžnosti zastopati interese Slovenskih železnic. Slika njegovega izreka o nevarnem delu proge pa je točno v odseku, ki ga ne uporabimo, ker nevaren del proge presekamo s tunelom. 

Zakaj Luka Koper bolj ne podpre zakona?
Preprosto zato, ker znajo ra
čunat in vsak tovor pretovorijo z jelenjimi vrvmi na dvigalu in poznajo to tehnologijo in samo čakajo ko bojo volili proti Zakonu, ki bi jim letno iz žepa pobral 25 ali več milijonov, ki bi jih sicer lahko vlagali v  svoj razvoj, bolje plače...

Epilog
Podpiram pokončno držo dr. Damijana in njegovo znanje o ekonomiji in financah in tudi njegov podpis za referendum. Ne morem pa podpreti vašega zapisa »enega največjih poznavalcev drugega tira« to je zavajanje. Sam sem mu pisal, da mu predstavim alternativne predloge. Ni pokazal niti kanček profesorske radovednosti, čže ne profesionalnosti, da se spozna z alternativami. Ob tem pa da ga je javno večkrat lomil, ko je govoril o TBM tehnologiji odkopa predora Markovec in podobne popolnoma nestrokovne dobesedno laži. https://vimeo.com/221274761 TBM je odkopna metoda, pri kateri sodeluje več kot 150m dolg stroj premera predora in sam vrta, brizga beton in zalaga obok iz prenarejenimi armirano betonskimi elementi. Za kratke predore kot je bil Markovec s ene uporablja običajno taka tehnika in kar smo videli in je dr. Damijan zamešal pa je bil običajen bager z »krempljem« 
Zato je dr. Damijan bolj radio Erivan namenoma nastavljena opozicija ali pa odpadnik, ki so ga izrinili od korita provizij in se jim sedja maš
čuje. A o tehniki nima pojma in potemtakem tudi ne more soditi. 

Narod bo izstavil ra
čun na Referendumu in tudi mediji prispevate k temu kako pošteno in kvalitetno je informirano volilno telo naj bo danes siva pika na koncu vašega članka za zvezdico se boste pa morali še malce potruditi gospod Škarpena.

Andrej Čufer uni. dipl. inž. arhitekture MBA