Dvojna cena za enojni tir, s tem stavkom smo želeli organizatorji zbiranja podpisov PROTI spornemu Zakonu o drugem tiru pritegniti državljane, davkoplačevalce, da z zbranimi 40.000 podpisi preprečimo (preventiva) ponovni TEŠ 6!

Govoriti po toči je namreč prepozno! Samo z uspešnim referendumom lahko zaustavimo strokovno in politično neumnost vlade, ki rine z glavo skozi zid. No, gospodarski minister Počivalšek je bil po uspešnem zbiranju, v izjavi za novinarje, celo tako aroganten, da nas podpisnike ni označil za državljane Slovenije, ampak le za osebe, ki so podpisale zahtevo za referendum. Ali ne ve, da se je moral vsak podpisnik na UE z dokumentom izkazati kot državljan RS, da je bila nato glasovnica žigosana in veljavna?!

Predsednik Državnega zbora M. Brglez bi moral upoštevati našo zahtevo(!), da se referendum izvede sočasno z volitvami predsednika države, saj je to v skladu z načelom racionalnega trošenja davkoplačevalskega denarja, vedno in povsod. Zahtevamo objektivno in celovito informiranost in soočenje strokovnih in političnih mnenj, saj gre za sporen zakon in varianto proge, ki jo je izsilila vladna koalicija brez predstavitve in primerjave (!) med možnimi alternativami tako glede tehnične izvedbe, ekonomskih izračunov in primerjav ter vpliva na okolje. In še, referendum je neposredna oblika demokracije, ki bi jo prav družboslovni doktorji s Cerarjem in Brglezom na čelu morali podpirati, ne pa jo rušiti! Cerarjev medijski spin »verjamem, da bodo ljudje prepoznali, da gre za zdaj ali nikoli« kaže, da gre za ustvarjanje pritiska na javnost, tudi s pomočjo medijev!

Po mnenju večine inženirjev - strokovnjakov so vse variante predstavljene na strokovnem posvetu o drugem tiru, v prostorih DS, ki pa se ga vladni predstavnik ni udeležil, tehnično in ekološko primernejše od izsiljene vladne opcije, ki na začetku celo naredi nepotreben velik ovinek proti Italiji. Projekt je star 20 let, ko je bila aktualna povezava s Trstom, ki pa se danes povezuje proti severu z avstrijsko železnico. Tudi študija OECD je pokazala neekonomičnost vladnega projekta! Zakaj je bil zakon v Državnem zboru sprejet s preglasovanjem, čeprav gre za strateško razvojno odločitev o »južni železnici«, ki naj bi izboljšala povezavo Kopra ne le z Divačo, ampak tudi z notranjostjo države? Slovenija potrebuje moderno železnico po celotnem teritoriju!

Tudi ime Drugi tir je zavajajoče, saj gre za novo traso enojnega tira z 20 km predorov po zahtevnem in nepoznanem kraškem terenu (za morebitni drugi tir projekt ni izdelan) in ne za drugi tir, ki bi bil dodan že obstoječemu staremu tiru. V predelu, ki je za staro progo kritičen (požari, hrup) omogoča rešitev problema projekt strokovne skupine (dr. Duhovnik) s 4 km predora, dodan pa je tudi drugi tir in modernizacija stare proge. Zakaj se vlada noče pogovarjati z inženirsko stroko? So posli že dogovorjeni z novimi gradbenimi baroni? Vrednost dvotirne proge po predlogu strokovne skupine je 800 milijonov, medtem, ko je izhodiščna vrednost enojnega vladnega drugega tira (nova trasa) okoli 1,4 mrd evrov brez pripravljenega projekta za izvedbo del! In še, projekt strokovne skupine omogoča hitrejše (za 4 leta) dokončanje del.

In še vprašanje: Zakaj je ustanovljena družba 2TDK za 27 km proge (za 45 let), če pa ostalo infrastrukturo upravljajo Slovenske železnice? Kaj se skriva v ozadju 2TDK, ki jo vodi znani »igralec« M. Dragonja, nekdaj zaposlen tudi v NLB?

Dokler bo katerakoli vladajoča koalicija na diktatorski način in brez odgovornosti (kazenske in materialne) sprejemala pomembne več sto milijonske odločitve, bo referendum edini način za rušenje škodljivih projektov (korupcija) za državo.

Iva Pavlin Žurman