Spoštovana novinarka Marovt

Kolegi so me danes opozorili na vašo oddajo Fokus in sem si pogledal posnetek.
Ne morem se znebiti občutka, da je to dejansko PR naročena oddaja čeprav na prvi pogled dokaj ostro kritizira, že porabljen denar in zelo lepo prikazuje dejansko stanje na progi.
Cena drugega tira in morda zraven še vzporednega tira nikakor ne more biti tako ugodna, kot jo prikazuje vlada ali Damijan.

Zakaj ne?
Preprosto zato, ker govorimo o predorih in to kar 16 predorov in 32 portalov pri čemer so portali mnogo dražji po metru kot je meter predora, ker je več odkopa in več škarp cena je kar 3-10 večja.

Če vzamemo povprečje predorov iz tujine in odštejemo naše lokalno nižje plače, ki v projektu znašajo ca 8% pridemo na občutno višje cene kot jih navaja vlada.

Gospod Damijan pa ni in nikoli ne bo referenca, ker ne obvladuje tehnologije in ne pozna osnov je le vladna kontrolirana opozicija na projektu, da bi bil projekt bolj verodostojen na videz. On trdi na primer, da so predor Markovec kopali s tehnologijo TBM. Tam so uporabljali vrtljivi rezkar za »praskanje« mehke flišne kamenine v določenem delu, i je bila nameščena na navaden bager, kar seveda ni nikakor TBM. TBM je sicer vrtalna garnitura dolžine 150-200m in je praktično »tovarna sveder« s spredaj vrtljivo rezilno ploščo (glej priponko).

Upam, da vam uredniki dovolijo obdelati tudi alternativne projekte.
Namreč projekt dvotirne železnice stane občutno manj saj je kilometer vzporednega tira in sanacija obstoječe proge nekje 10-13 milijonov evrov. Potrebujemo pa samo 4,1km dvotirni predor in ne kar 2 x 20,5 km oziroma skupaj 41km predorov. Čas gradnje je 3 leta za vzporedne tire, kar bi že občutno povečalo pretočnost ko pa se 4 leto odpre še predor pa je popolna dvotirna železnica z generiranjem elektrike namesto bremzanja.


Predor ima vgrajen avtomatski gasilni sistem in 3K dima odvodni prezračevalni sistem.

Lep pozdrav

Andrej Čufer uni. dipl. inž. arh. MBA

24ur.com - Za drugi tir že na milijone evrov, Cerar obljublja: Nič se ne dogaja pod mizo

Za projekt drugega tira je bilo pripravljenih 185 različnih dokumentov. Študija v študijo, sledijo si druga za drugo, nekatere tudi delno prepisane, tako da smo za iste odstavke davkoplačevalci plačevali tudi večkrat. Skupaj nas je vse to stalo že slabih 50 milijonov evrov.