Članek
5 preprostih nasvetov za povečanje spletne prodaje
Objavljeno Jun 16, 2015

Če je bilo v še ne tako daljni preteklosti zelo pomembno, da je imelo podjetje svojo predstavitveno spletno stran, pa je danes že skoraj nujno, da ima podjetje postavljeno tudi spletno trgovino. Seveda v vseh dejavnostih to ne pride v poštev, a priznati je treba, da je danes spletnih trgovin že skoraj toliko kot gob po dežju.

Marsikdo, ki se v spletni posel šele spušča, misli, da je s postavitvijo spletne trgovine uspeh že praktično zagotovljen, a resnica je daleč od tega. Običajno na trgu vlada zelo visoka konkurenca z uveljavljenimi blagovnimi znamkami, poleg tega pa tudi uporabniki, ki želijo opraviti spletni nakup, postajajo vse bolj zahtevni. Zato je za uspeh spletne trgovine nujno, da je narejena kakovostno in prodajno usmerjeno, da jo uporabniki na spletu lahko najdejo in da je tudi sama ponudba zanimiva.

V nadaljevanju vam ponujamo 5 nasvetov, katerih implementacija ni zahtevna, lahko pa vam bistveno pripomorejo pri pospeševanju spletne prodaje.

1) Odlična predstavitev izdelkov

Obiskovalci spletne trgovine so vas obiskali zato, da si ogledajo vašo ponudbo. Če vaše spletne trgovine še ne poznajo, prav gotovo še niso povsem odločeni, da bodo nakup opravili prav pri vas. Zato je poglavitnega pomena, da že samo spletišče vzbuja zaupanje in da so izdelki dobro predstavljeni. Opisi morajo biti unikatni in prodajno usmerjeni. Vsak izmed izdelkov mora rešiti določeno težavo. Pri nekaterih izdelkih je to samoumevno, medtem ko je pri drugih dobro, da bolj podrobno predstavite vse glavne prednosti in namene uporabe.

Tudi sama struktura vsebine mora biti pri vsakem izdelku dobro načrtovana. Čisto na začetku na kratko izpostavite prednosti in napišite, čemu je izdelek namenjen, saj boste s tem pri obiskovalcu pritegnili pozornost. V nadaljevanju pa se lahko posvetite bolj temeljiti predstavitvi izdelka.

Poleg same vsebine nikar ne pozabite tudi na slike, ki naj bodo kar se da kakovostne (pazite le, da datoteke ne bodo zavzele preveč prostor, saj se bodo strani spletne trgovine zaradi tega dlje časa nalagala). Vsak najprej svoj pogled usmeri v slike, in če že te ne pritegnejo pozornosti, se nihče ne bo lotil prebiranja opisov izdelkov.

2) Aktivna promocija na socialnih omrežjih

Verjetno ste že kdaj koga slišali reči ali pa ste morda kje prebrali, da 'ne obstajaš, če te ni na socialnem omrežju'. Trditev je sicer nekoliko pretirana, pa vendar je v njej kar nekaj resnice. Še posebej za spletne trgovine je zelo pomembno, da se aktivno promovirajo tudi na socialnih omrežjih. Najpomembnejši je brez dvoma Facebook, ne bo pa odveč, če se poslužujete tudi socialnih omrežij, kot so Twitter, Google+ in Pinterest. Slednji pride še posebej prav, če izdelujete ročno izdelane produkte, npr. nakit, mila, kreme, slike, lesene izdelke itd.

Pa se še na kratko vrnimo k socialnemu omrežju Facebook. Na začetku ne bo odveč, če nekaj denarja namenite pridobivanju všečkov, saj boste na ta način mnogo hitreje povečali bazo ljudi, ki jih zanima vaša ponudba. Zelo pomembno je, da ne objavljate samo povezav do svojih izdelkov oziroma da niso vse objave namenjene promociji, temveč naj jih bo vsaj polovica namenjena deljenju nasvetov, lepih misli, morda tudi smešnih slik ali videoposnetkov. Na ta način se bodo vaše objave delile dalje, kar bo pozitivno vplivalo na število všečkov vaše strani.

Na spletno trgovino ne pozabite namestiti povezav do vaših profilov na socialnih omrežjih, prav tako pa naj bodo pri vsakem izdelku tudi gumbi, s katerimi je povezavo moč deliti na posameznih omrežjih.

3) Email marketing

S tako imenovanim email marketingom lahko prodate mnogo več, kot bi sicer. Predvsem imamo v mislih stranke, ki so v preteklosti pri vas že nekaj naročile. Ob vsakem naročilu si shranite njihov elektronski naslov (za to uporabite enega izmed številnih programov za urejanje in pošiljanje elektronskih sporočil, npr. MailChimp, GetResponse ali AWeber).

Do elektronskih naslovov obiskovalcev pa lahko pridete tudi na drugačen način. Ponudite jim nekaj brezplačnega, v zameno pa od njih zahtevajte e-naslov. To je lahko tudi .pdf dokument, v katerem so predstavljeni nasveti, povezani s ponudbo vaših izdelkov. Prav tako je to lahko poučna video vsebina, ki je na voljo le tistim, ki so za ogled pripravljeni podati svoj elektronski naslov. Do e-naslovov se lahko dokopljete tudi skozi razne nagradne igre, npr. prek Facebooka.

Elektronsko pošto lahko razpošljete, ko imate organizirane posebne akcije in popuste. Prav tako vam priporočamo, da v emailih ne promovirate le izdelkov, vendar sem ter tja pošljete tudi povezavo do zanimive objave na vašem blogu ali kaj podobnega.

4) Prijaznost spletne trgovine mobilnim napravam

V kolikor še nimate spletne trgovine, vendar jo nameravate v kratkem imeti, se prepričajte, da bo prilagojena mobilnim napravam. Temu namenite dovolj pozornosti, saj ni dovolj, da se elementi na strani le krčijo in raztezajo, vendar mora biti razporeditev izvedena na način, da se spletni uporabniki, ki do spletne trgovine dostopajo prek telefona ali tablice, enostavno in hitro znajdejo.

Če pa spletno trgovino že imate, vendar ta ni prilagojena mobilnim napravam, pa na svoj plan obveznosti kar hitro zapišite, da morate trgovino čim prej narediti odzivno. Danes ima že skoraj vsak pametni telefon ali tablični računalnik, in dejstvo je, da se omenjeni napravi vse pogosteje uporabljata za pregledovanje spleta, vse več pa je tudi posameznikov, ki prek pametnega telefona ali tablice izvajajo spletna naročila.

Zavedajte se, da je prilagojenost spletne trgovine mobilnim napravam nuja. Takšnega mnenja je tudi Google, ki od 21. 4. 2015 kot faktor rangiranja v svojem spletnem iskalniku upošteva tudi, ali je spletna stran odzivna ali ne.

5) SSL certifikat in SSD strežniki

SSL certifikat je varnostni certifikat, ki zaščiti prenos podatkov med obiskovalcem in spletno stranjo oziroma strežnikom. Če vaša spletna trgovina omogoča plačevanje s kreditno kartico, potem imate SSL certifikat zagotovo že nameščen, saj je za omenjen način plačevanja obvezen. Vendar pa se je za SSL certifikat smiselno odločiti zaradi vsaj še dveh razlogov – obiskovalci bodo spletni trgovini, ki se zaradi varnostnega certifikata nahaja na varni HTTPS povezavi, bolj zaupali, uporabo SSL certifikata pa bo z višjimi uvrstitvami v spletnem iskalniku nagradil tudi Google. Več o SSL certifikatih si lahko preberete v tem prispevku.

Tudi o hitrosti spletne trgovine smo že pisali. Če na hitro ponovimo samo najpomembnejšo ugotovitev, da hitro delujoče oziroma hitro odzivne spletne trgovine prodajo več, ni nič nenavadnega, da se številni lastniki spletišč sprašujejo, na kakšen način lahko pohitrijo delovanje. Eden izmed načinov, ki lahko doprinese precej, je odločitev za spletno gostovanje pri ponudniku, ki ima v svojih strežnikih že vgrajene SSD diske. Ti so od klasičnih HDD diskov mnogo hitrejši, prav trdi diski pa so pogost vzrok za težave pri hitrosti delovanja strežnika in posledično tudi spletne strani.

O pospeševanju spletne prodaje smo pisali tudi na našem blogu. Vabimo vas, da si preberete še dodatne nasvete, ki vam bodo pomagali do večje prodaje in prepoznavnosti na spletu. Prispevka boste našli na naslednjih povezavah: