Javni poziv Vladi Republike Slovenije in Državnemu Zboru RS

Objavil/a Vojko Bernard, dne 2017-04-18 ob 16:23:58

clip_image002

Alpe Adria Green – mednarodno društvo za zaščito okolja in narave  je 17.04.2017 poslal predsedniku Vlade, vladi, ministrom,  poslanskim skupinam DZ ter Državnemu svetu 

Javni poziv Vladi Republike Slovenije in Državnemu Zboru RS

 

Alpe Adria Green, ki naravoslovno deluje » ZA PRIHODNOST NAŠIH OTROK« je že v preteklosti dal pripombe na tako imenovani 5.koridor, ki pa nikoli ni postal resničnost, zaradi odstopa Italijanske strani od tega projekta.

drugi tir4

Sedanja razprava v javnosti in državnih organih o projektu »2.tir«, nas spominja na igro »KDO BO KOGA«. AAG se je že pred časom odločil, da podpre projekt, ki ga je predlagala skupina zbrana okoli dr. Duhovnika in v kateri sodelujeta tudi dva člana AAG. Ta projekt je po naši oceni najbolj naravovarstveno usmerjen, energetsko varčen ter ima načrtovana dva tira. S tem obstaja možnost, da se stari železniški tir odseku Čertnotiče- Rižana preneha uporabljati. Vladni predlog, še vedno zagovarja enotirno novo železniško progo s tem, da bi se v prihodnosti zgradila še dodatna proga. Do takrat pa naj bi se ohranila stara proga!. Po našem mnenju to niti ni racionalno in bo ta dograditev zopet odvisna od trenutnega razpoloženja vlade, ki bo na oblasti. S sedanjim predlogom trase bi bila uničena še Osapska dolina z izjemno tehnično dediščino, poseže v enega od sedmin najbolj varovanih rezervatov v EU, zaradi česar že uveljavljajo pravice zahodni sosedje, če zanemarimo vpliv na kraški vodonosnik. Posegi v Kraško podzemlje, kot jih predlaga skupina, ki jo vodi dr. Duhovnik, pa bi bili pri izgradnji 4 km tunelov bistveno manjši in lažje nadzorovani, kot pri izgradnji 20 km, kot jih predlaga vlada.

Vladni predlog, da bi po stari progi vlaki vozili v smeri Kopra je zastrašujoč, saj kot nam je poznano, vlaki po strmini zavirajo. Pri zaviranju se iskrijo zavore s tem pa obstaja nenehna možnost požarov. Gasilci na območju Kraškega roba so samo preteklo leto pogasili 15 požarov in nekaj sto v zadnjih letih, ki so jih povzročile vlakovne kompozicije. Če je požarov manj, se v naslednjih letih pojavijo z veliko večjo intenziteto in povzročijo nepredstavljivo škodo. Eden takih je bil požar v začetku avgusta 2016, ko so to območje gasile vse razpoložljive primorske in tudi nekatere druge gasilske enote.

požar črni kal

Z dvotirno progo, ki jo predlaga strokovna skupina bi preprečili vsakoletne požare, ki se dogajajo zaradi vlakov na Kraškem robu, obvarovali bi vodni vir, ki z vodo oskrbuje celotno območje. Ob železnici bi bila med drugim postavljena tudi protihrupna zaščita, kar bi za krajane pomenilo boljše pogoje za življenje, zaščitene živali pa ne bi bile več v nevarnosti.

Znano je, da je območje Kraškega roba pod varstvom Nature 2000. Naravni habitat, ki ga požari ogrožajo, je dom številnih zaščitenih živalskih in edinstvenih rastlinskih vrst. Požari na tem območju imajo izjemno negativen na zimzelene hrastove gozdove in na zaščitene živalske vrste, kot je sova uharica, ki ima gnezdišča prav v skalnih stenah, kjer je besnel avgustovski požar. Veliko požarov letno, povzročena škoda na kmetijskih zemljiščih, nasadih, vinogradih. Na tej trasi z nobenimi ukrepi ni mogoče povsem odpraviti nevarnosti in vzpostaviti večje požarne varnosti. Z ukrepi se možnosti zanje le zmanjšajo.

Železniška proga ne povzroča preglavic le s požarnega vidika, problem so tudi številne povožene zaščitene živali. Tako je na primer v preteklosti odmevala zgodba povožene medvedje družine pri Zanigradu. Po poročanju Zavoda RS za varstvo narave obstoječa proga predstavlja nevarno oviro za migracije živali. (srnjad, medved, volk).

Kot protipožarni ukrep se s totalnimi herbicidi (glifosat!?) tretira širši pas ob železniški progi, ki uničuje vso vegetacijo, ruši prehranske splete občutljivega kraškega ekosistema in kontaminira vodne vire na tem občutljivem območju. Pri projektni rešitvi, ki jo predlaga skupina dr. Duhovnika ta ukrep ni potreben.

Poleg zgoraj navedenega na sedanji trasi med Černotiči in Rižano vlaki, ogrožajo oziroma povzročajo:

– na Kraškem robu so se ohranile redke rastline in živali, med njimi je kar nekaj vrst metuljev, ki pa so zaradi negativnih posledic železniškega prometa ogroženi, čeprav so uvrščeni na seznam najbolj ogroženih vrst v Evropi in so pod varstvom Nature 2000;

– degradirana zemljišča ob progi;

– vlakovne kompozicije povzročajo zaradi kraškega terena in velikih tresljajev podore kamenja nad vasicama Podpeč in Bezovica. Nad Bezovico se je odtrgana od Kraškega roba velikanska skala, ki preti vasi;

– vrednost nepremičnin je nizka zaradi hrupa vlakov, smradu in onemogočenega nočnega miru;

– proga je zgrajena na območju prvega zaščitnega vodnega vira Rižana;

– proga poteka čez zavarovano vodovarstveno območje, kar predstavlja veliko nevarnost zaradi možnosti izlitja nevarnih snovi. Vodni vir bi s tem uničili za nekaj desetletij saj bi izlitje doseglo zajetje v manj kot dveh urah;

– odtoki s proge so speljani znotraj vodovarstvenega območja;

– proga je dotrajana in prekomerno obremenjena in samo vprašanje časa je, kdaj bo prišlo do katastrofe;

– železnica z vsemi njenimi slabostmi zmanjšuje trajnostni razvoj zelenega turizma, ki bi bil brez tega tujka na tem območju, izredno privlačen zaradi naravne in kulturne dediščine.

drugi-tir-5

V medijih zasledimo samo podatke o višini stroškov, katere bi morali davkoplačevalci plačati, za katero od predlaganih variant, nikjer pa nismo zasledili, koliko bomo davkoplačevalci plačali v prihodnjih letih za gašenje, eventualno za sanacijo onesnaženih vod, sanacijo podorov,……v letih ko bomo čakali, da se katera bodoča vlada odloči, da bo zgradila še manjkajočo dodatno progo Koper – Divača. Ravno tako ne najdemo podatka, koliko prostovoljnih ur letno opravijo gasilci za gašenje in koliko jih je bilo pri opravljanju tako nevarnega dela poškodovanih, ko izbruhne požar zaradi »iskrice«, pri zaviranju vlakovne kompozicije. Vse te stroške, bi bilo potrebno prišteti k vladnemu projektu, ker bi le tako lahko prišli do prave višine primerjalnih sredstev, ki bi jih bomo morali davkoplačevalci plačali za posamezni predlagani projekt.

požar črni kal 2.dan

Gasilci to delo več ali manj upravljajo prostovoljno, čeprav bi moralo biti prostovoljstvo tudi nekaj plačano in bi ta strošek morali pokriti pri Slovenskih Železnicah v kolikor je bil požar povzročen po njihovi krivdi. V AAG smo jim izredno hvaležni, za njihovo delo, čeprav so stalno življenjsko ogroženi in utrujeni nikoli ne »jamrajo« temveč iščejo rešitve, kako bi čim prej pogasili požare ob progi, ki ogrožajo tako prebivalstvo živeče na tem področju, kot tudi domače in divje živali ter naravo.

Zaradi vsega zgoraj navedenega pozivamo Vlado RS, da odstopi od projekta »2. Tir«, ki ga je predlagala Državnemu Zboru, ter da sprejme odločitev, da podpira ekološki in energetsko varčen projekt, ki ga predlaga strokovna skupina, ki jo vodi dr.Duhovnik.

V kolikor Vlada RS nebi odstopila od predlaganega spornega projekta »2. Tir«, pričakujemo od poslancev Državnega Zbora, da zavrnejo predlagan projekt s strani Vlade RS. V kolikor se boste odločali po stroških izgradnje, glede na posamezni projekt, vas prosimo, da pri vladnem predlogu dodate še posredne stroške, ki smo jih navedli zgoraj.

Lep pozdrav!

Predsednik Alpe Adria Green:

Vojko Bernard

profileimage
Všeč mi je
0
Komentarji
0
Ni komentarjev
Vojko  Bernard
Vojko Bernard
Objavil/a 2017-04-18 16:23:58 (Apr 18, 2017)
Starejša objava Novejša objava
ZADNJE OBJAVE
Pripombe AAG na osnutek nacionalnega programa varstva okolja
Vlada RS zahteva odgovor na odprto pismo AAG v zvezi z problematiko LAZE – KRANJ
EKOLOGIJA d.o.o. umaknila vlogo na ARSO za pridobitev OVS
AAG podal pripombe na Osnutek Odloka o ukrepu odvzema rjavega medveda in volka iz narave
OKROGLA MIZA: OMEJITVE MOTORNEGA PROMETA V NARAVOVARSTVENO ZAŠČITENIH OKOLJIH ( TNP)
VABILO NA OKROGLO MIZO: OMEJITVE MOTORNEGA PROMETA V NARAVOVARSTVENO ZAŠČITENIH OKOLJIH ( TNP)
EKO PATRULJA AAG V TNP
Naredite mi to deželo enotirno!
Bomo razprodali tudi osnovne pravice?
EKO-PATRILJI AAG–POTOKA IZPOD INDUSTRIJSKE CONE LAZE
ZADNJI KOMENTARJI
KATEGORIJE
IŠČI PO ARHIVU
November 2017
PTSČPSN
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Oglasi

Vsi oglasi tega uporabnika

v aag pričenjamo z 16. januarjem  2017 z izvajanjem projekta brezplačno pravno svetovanje. v kolikor potrebujete pravni nasvet iz kateregakoli področja prava, se oglasite v času uradnih ur v prostorih po spodaj navedenem urniku oz. nas kontaktirajte na naslov:  projekt je prvenstveno namenjen socialno šibkejšim posameznikom, ki jim želimo olajšati vključevanje v družbo in dostop do pravnih nasvetov. prav tako pa bomo pomagali še naprej civilnim iniciativam, društvom in posameznikom, ki imajo probleme na področju okolja, narave in zdravja kot posledice nezdravega okolja v katerem živijo. na svetovanju vam bo naš pravnik odgovoril na pravno vprašanje, vam razložil vsebino in postopke omenjene zadeve ter vam predlagal možnosti oz. pot naprej. vojko bernard

Kategorija: Storitve

Cena: Pokličite za ceno

alpe adria green izvaja: 1)  mediacije s področja okoljskih sporov  2) zastopanje  občananov ali skupin občanov  priprava dokumentacije in nudenje pomoči na obravnavah 3) svetuje občinam, podjetjem in posameznikom s področja okoljevarstva   več na:  https://alpeadriagreen.wordpress.com/mediacije-zastopanje-svetovanja/

Kategorija: Storitve

Cena: Pokličite za ceno

alpe adria green izvaja neodvisno od državnih zavodov ter politike pojetij,  meritve imisij z cerex hound prenosnim multi-analizatorjem plina razvit za odkrivanje plinov z ppb natančnostjo. naprava je izdelana tako, da lahko odkriva koncentracije več plinov v zmesi, hkrati. prenosni multi-analizator daje rezultate laboratorijske kakovosti v realnem času z uporabo ultravijolične absorpcijske svetlobe – podobno kot pri klasičnih infrardečih detektorjih, vendar na meritve mnogih  plinih, ki so zdravju škodljivi ne ovira niti vodna para. analizator je odporen proti vremenskim vplivom in z vgrajenim računalnikom z operacijskim sistemom windows 7 in deluje z brezžično komunikacijo. ta naprava ima dodaten ročni filter na cevi, ki je namenjen za delo v zadimljenem ali prašnem okolju ter v utesnjenih prostorih. opremljena je tudi z vremensko postajo, ki jo priključimo ob vsaki meritvi plinov in so vključeni tudi v končno poročilo.

Kategorija: Storitve

Cena: Pokličite za ceno

s pomočjo trikalnalnega multimetra, izvajamo meritve parametrov kvalitete pitne vode in povrršinskih vod (na morju, rekah, jezerih in drugod). kvalitativno in prostorsko uredimo rezultate meritev. preverjamo delovanje čistilnih naprav, izdelujemo študije po globini točkovne izmere naslednjih parametrov: – ph, – raztopljeni kisik, – prevodnost v laboratoriju z pf-12 napravo odkrivamo v vodi: - težke kovine - nitrite, nitrate, fosvate,...  

Kategorija: Storitve

Cena: Pokličite za ceno

Prikaži več
Zapri predvajalnik
Prikaži seznam predvajanja
Prestavi predvajalnik
Povečaj