Nasveti za urjenje možganov

Objavil/a Aktivni .si, dne 2015-12-25 ob 08:00:09
meditacija

Kar impresivno je, kaj vse zmorejo naši možgani. In zastrašujoče, če nas pustijo na cedilu. Vendar pa lahko sivim celicam na dolgi rok pomagate, da ostanejo v dobri kondiciji.

Naši možgani so vedno aktivni, ne glede na to, ali spimo ali smo budni. Centrala v glavi uravnava krvni pritisk, hormonske žleze, naše organe, vsak posamezen gib in celo to, kako se počutimo.

Kako natančno jim vse to uspe, pametne glavce z vsega sveta niso razvozlale vse do danes. Gotovo je le, da so naši možgani gigantska mreža živčnih celic (nevroni) in povezovalnih mest (sinapse) ter da se te vedno znova ustvarjajo vse do visoke starosti. Ob predpogoju, da ostanemo aktivni – telesno in duševno.

Naši možgani so kot nekakšna celica. Če je ne spodbujamo, se skrči – tako kot neizkoriščen biceps.

Poleg tega se je treba izogibati slabim vplivom nanje. Posebno kronični stres lahko privede do poslabšanega delovanja možganov.

Stres je sovražnik možganov

Ker smo neprestano izpostavljeni trajni dosegljivosti in zremo v svoje pametne telefone, smo ob vsakodnevnih obveznostih, družini in službi deležni še več dražljajev.

Opravljanje več nalog hkrati? Saj gre, si mislimo. Vendar to ne drži. Naš računski center ne opravi vseh nalog istočasno, temveč skače od naloge do naloge. Jasno je, da ob tem trpita koncentracija in sposobnost pomnjenja.

Hitreje storimo napake, zato smo v stresu. Ti stresni hormoni še dodatno ustavljajo razmišljanje. Pravi peklenski krog, ob katerem se številni sprašujejo, ali gre za začetke demence. Vendar je odgovor povsem jasen: ne, vaš spomin 'se zatika', zato pozabimo, kam smo kaj dali, da imamo sestanke ...

Znaki demence

Obisk pri zdravniku je nujen, če pozabljivost traja dlje kot šest mesecev. Pojavijo se tudi opozorilni znaki v obliki težav z govorjenjem, ali kot težave s prostorsko orientacijo, ali v vsakdanjem življenju ne funkcioniramo tako kot prej.

Rezultate dajo nevrološki testi, preišče pa se tudi kri. Šele nato se opravita preiskavi MR in CT. Bolezen žal še ni ozdravljiva, so pa na voljo zdravila, ki upočasnijo potek. V zgodnjih fazah demence naj bi pomagali posebni izvlečki ginka.

Nasveti za urjenje možganov

V zadnjih časih se priporočajo predvsem meditacija in zadostni odmerki spanja. Vendar pa samo sproščanje ne bo pomagalo. Možgani oslabijo tudi pri pomanjkanju spodbud.

  • Telovadba z možgani

Reševanje križank sicer uri logično razmišljanje, čarobna formula za možganski fitnes pa se glasi: novi izzivi in vsakodnevna bližina. Menjava strani pri česanju las in umivanju zob na primer – ali pa igranje družabnih iger s prijatelji.

Mešanica družbene interakcije, logičnega razmišljanja in zabave namreč najučinkoviteje aktivira možgane. Tudi branje časopisov in diskutiranje o dogajanju po svetu.

Poskusite pa lahko tudi naslednjo vajo. S palcema se dotaknite kazalcev. Nato se s palcem preselite na sredinca, prstanca in mezinca in potem nazaj do kazalca. Nato začnite na desni roki s kazalcem in na levi z mezincem ter poskusite to početi istočasno. Toliko časa, dokler vam ne uspe.

  • Trenutki sreče

Ostanite radovedni. Srečujte se s prijatelji. Kdor neguje socialne stike, ostane v glavi dlje časa mlad. Kaj ste radi počeli kot otrok? S čim ste se kratkočasili? S slikanjem? Ste potovali? Ponovno se lotite tega hobija. Možgani uskladiščijo predvsem tisto, kar je zanimivo – bolj čustveno se nas dotakne, toliko trajneje je.

  • Gibanje

Kdor veliko hodi ali pa namesto dvigala uporablja stopnice, je izpostavljen manjšemu tveganju, da bo zbolel za demenco.

Gibanje je nevrološko gledano kot počitnice za naš spomin, ker so aktivni drugi predeli možganov. Izboljša se prekrvavitev, spodbudi pa se tudi nastajanje živčnih celic v hipokampusu. To je predel, v katerem je začasno zbrano znanje, ki ga lahko prikličemo nazaj, preden preide v dolgoročni spomin.

In plešite! Kompleksni gibi istočasno aktivirajo več predelov možganov.

Hrana za pametne glav'ce

Glavi koristi vse, kar je dobro za srčno-žilni sistem. Predvsem odpoved kajenju in sredozemska prehrana. Glede na izsledke različnih študij lahko zapišemo, da imajo možgani najraje zelenjavo, sadje, oreščke, stročnice, ribe in polnozrnate izdelke. In pa še kakovostno olivno olje. Sladkor, mesnine in alkohol pa le v zmernih količinah.

Že zjutraj poskrbite za dobro energijsko podlago možganov:

  • s sestavljenimi ogljikovimi hidrati (ovseni kosmiči),
  • beljakovinami (jajca, perutnina) in
  • sadjem.

Celice pred prostimi radikali ščitijo jabolka, grozdje, začimbe (kurkuma, žafran) in sveža zelišča. Če ste pod stresom, je dobro uživati orehe, ki so bogati z maščobnimi kislinami omega 3, temno čokolado s flavonoidi, privoščite pa si tudi redne odmore na svežem zraku!

Preverite še, zakaj bi morali tudi odrasli redno barvati.

In 10 stvari, zaradi katerih je tek zdrav.

Nasveti za urjenje možganov - Aktivni.si

Kar impresivno je, kaj vse zmorejo naši možgani. In zastrašujoče, če nas pustijo na cedilu. Vendar pa lahko sivim celicam na dolgi rok pomagate, da ostanejo v dobri kondiciji.

profileimage
Všeč mi je
0
Komentarji
0
Ni komentarjev
Aktivni .si
Aktivni .si
Objavil/a 2015-12-25 08:00:09 (Dec 25, 2015)
Starejša objava Novejša objava
ZADNJE OBJAVE
Kako hitra hrana deluje na telo in imunski sistem?
Ogrevanje pred tekom - zakaj je še posebej pomembno v hladnejših dneh (+ video z vajami)
Pridružite se nam pri pripravah na smučarsko sezono s Špelo Pretnar in Janom Kovačičem!
Uroš Petrović: "Najsrečnejši ljudje življenje jemljejo kot igro"
Netresk: Zakaj bi ga morala imeti vsaka hiša
4 pogoste napake pri kuhanju testenin (+ popoln recept za hitro kosilo)
5 načinov, kako postati bolj sočutni in ljubeči do svojega (nepopolnega) telesa
6 novih knjig za deževne dni in velika uspešnica: Normalni ljudje, Sally Rooney
Človek potrebuje tišino in mir
So smoothiji res tako koristni za zdravje?
ZADNJI KOMENTARJI
KATEGORIJE
športi
(969)
zdravje
(801)
fitnes
(699)
odnosi
(598)
seks
(598)
Nasveti
(401)
tek
(364)
vaje
(304)
joga
(108)
zgodbe
(60)
hoja
(44)
diete
(44)
vadba
(31)
oprema
(15)
IŠČI PO ARHIVU
November 2019
PTSČPSN
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Oglasi

bi radi imeli rjuhe v takih barvah, ki se ujemajo s prevlekami za odeje in vzglavnike? kupite jih lahko pri https://minu.si/collections/rjuhe. še lažje pa je, če pri njih naročite kar celotno posteljnino. preverite njihovo ponudbo.  

Kategorija: Spanje

Cena: Pokličite za ceno

če vas zanima, kje lahko prespite v okolici bohinjskega jezera, je najbolje, da preberete ta članek: camping bohinj - https://www.altitude-activities.com/all-you-need-to-know-about-camping-bohinj.  

Kategorija: Počitnice

Cena: Pokličite za ceno

iphone, running ios 13. earpods with lightning connector. lightning to usb cable. 5w usb power adapter. documentation.   contact name: henry gustavo email: h.gustavo@outlook.com gmail: henrygustavo209@gmail.com skype: enquiry-musicalstore whatsapp: +1(825) 994-3253    

Kategorija: IP telefoni

Cena: 1000 €

potrebujete novo odejo za vašo posteljo? na minu: https://minu.si/collections/odeje so vam na voljo različne prešite odeje, rjuhe in moderne posteljnine. preverite njihovo ponudbo še danes.  

Kategorija: Spanje

Cena: Pokličite za ceno

6582.) matematičnestrture ii

Kategorija: Leposlovje

Cena: 9.99 €

3845.) hrepenenje ostane

Kategorija: Leposlovje

Cena: 9.99 €

5645.) kravica katra

Kategorija: Računalništvo in internet

Cena: 14.99 €

2390.) spolost skozi stoletje

Kategorija: Zdravje

Cena: 9.99 €

2701.) veiki ljudje abli svet

Kategorija: Leposlovje

Cena: 10 €

varnost pri delu na delovnem mestu in z njim povezane storitve. obiščite našo spletno stran in preverite kaj vse potrebujete za varno delo, ki ga opravljate.

Kategorija: Storitve

Cena: 1 €

konopljina semena lahko uporabljamo kot samostojno živilo, saj vsebuje veliko beljakovin. lahko pa jih uporabimo kot dodatek pri solatah, juhah ali pa pri peki kruha. več info: https://be-hempy.si/izdelek/oluscena-konopljina-semena/

Kategorija: Prehranska dopolnila

Cena: 9 €

7747.) zlati faraon

Kategorija: Mladinska literatura

Cena: 10 €

Prikaži več
Zapri predvajalnik
Prikaži seznam predvajanja
Prestavi predvajalnik
Povečaj