8 preprostih navodil, kako določati in uresničiti cilje

Objavil/a Aktivni .si, dne 2015-11-30 ob 15:58:19
motivacija-sport-tek-obala

Kolikokrat ste se zjutraj zbudili z odločitvijo, da boste morda shujšali ali začeli telovaditi? Najboljši način, da se izognete razočaranju, je, da sami sebi enkrat za vselej zastavite cilje, ki jih želite uresničiti in doseči.

Vzdrževanje telesne teže skozi vsa življenjska obdobja je tesno povezano s skrbno načrtovanimi in premišljenimi cilji, katerih se držite in živite v skladu z njimi. To je skupni imenovalec, da postanete zmagovalec, ne le pri vzdrževanju teže, temveč tudi na vseh področjih življenja.

Določen, skrbno začrtan cilj, ki ga imate nenehno pred očmi, je prvi pogoj za vaš uspeh. Cilji so pomembni, ker vam pomagajo, da usmerite svoj čas, trud in energijo na pot, ki vodi do uspeha.

Pri določitvi osebnih ciljev se držite naslednjih navodil:

1. Kratkoročni in dolgoročni cilji

Glavni cilj razdelite na manjše cilje, ki jih je mogoče hitro doseči. Stremljenje samo k enem in edinem cilju vas lahko pahne v obup. Vmesni cilji vas bodo motivirali in tako boste v takšnem procesu lažje vztrajali. Korak za korakom se boste približevali cilju.

2. Samodopovedovanje

Bodite vztrajni in uporabite mentalno moč. Dogajanje v vašem telesu je namreč močno povezano s tistim, kar se dogaja v vaši glavi. Posledica vsake vaše misli je ustrezna telesna reakcija – te pa lahko potlačijo vašo energijo in vam onemogočijo, da bi dosegli cilj.

Prisluhnite besedam iz svoje notranjosti, ki vas lahko spodbudijo in pozitivno usmerijo k cilju.

Negativni samogovor: Brezupno! Že teden dni nisem shujšala niti za en sam kilogram.

Pozitivni samogovor: Načrtujem si obroke in se počutim odlično. Tudi telo potrebuje nekaj časa, da se odzove na spremembe. Nič se ne zgodi čez noč. Pozitivno samodopovedovanje je odličen pripomoček pri vaši samozavesti in premagovanju ovir med vami in vašimi cilji.

3. Razpoznavni

Uporabljajte dnevnik prehrane, aktivnosti, počutja, da lahko na viden način nadzorujete svoj uspeh in ga dopolnjujete. Razmišljajte in načrtujte pozitivno.

Uporabite besednjak, ki vas vodi stran od bolečine do moči:

  • Ne bom / bom
  • Morala bi / Lahko bi
  • To je problem / To je priložnost
  • Življenje je boj / Življenje je pustolovščina
  • Upam, da / Vem, da
  • Kaj naj storim / Vem, da bom temu kos
  • To je grozno / To je poučna izkušnja

Vse negativne misli vam dajo občutek nemoči, namesto občutka, da zmorete in uspete.

4. Osebni

Nikar si ne prizadevajte, da bi shujšali zato, ker želite ugajati drugim ali ker to drugi želijo od vas. Ko prioritete določa nekdo drug, ne pa vi sami, ves trud vlagate v priznanje od zunaj in pričakovanja drugih. Naučite se biti središče lastnega življenja in počutja. Drugih ljudi ne morete osrečiti, lahko pa osrečite sebe.

5. Nagradni

Veselite se prvih uspehov. Priznajte si vsak napredek in se nagradite. Lahko je to nova majčka, ki jo še pred kratkim niste mogli obleči, ali kaj drugega, kar vas bo razveselilo.

6. Realistični

Za dosego dolgoročnega cilja, morate poiskati cilje, ki se dopolnjujejo z vašim vsakdanjim preživljanjem dneva.

Nerealistični cilji: Nikoli več ne bom poskusila nobene tortice.

Realistični cilji: Na rojstnodnevni zabavi bom poskusila torto, vendar bom pojedla le polovico kosa.

7. Pomembno!

Zapišite si svoje cilje in jih večkrat preberite, da se boste prepričali, ali ustrezajo opisu realističnih ciljev. Nikar od sebe ne zahtevajte popolnosti. Nikar si ne zastavljajte ciljev z imperativnimi besedami, ki ne dopuščajo niti najmanjše napake in stremijo k zahtevam, ki jih opisujete kot 'zmeraj', 'nikoli', 'vedno', 'moram'. Nihče ni vedno popoln in tako je prav.

Vsakič ko si strogo postavite zahteve in prisežete, da nikoli ne boste, npr. poskusili čokolade, se izpostavljate nevarnosti, da vam bo spodletelo. Tako boste lahko razočarani nad seboj in boste lahko zopet prešli na pot popolne nekontrole in nezadovoljstva.

Izguba kilogramov je veliko lažja, če imate pred seboj cilje, ki vas vodijo!

8. Nikar cilja ne zamenjajte s sredstvom

Ne osredotočite se samo na rezultat, na primer na težo, ki jo želite doseči. Pomislite tudi na to, kako se boste pri tej teži počutili, zakaj želite imeti takšno težo. Vaš končni cilj naj torej ne bo le doseči zadane teže, ampak tudi z njo povezane občutke. Spoznanje, da bi radi imeli boljši občutek glede sebe, naj postane vaš čustveni cilj.

Kako opredeliti in opisati cilj na večdimenzionalen način:

1. Napišite, kaj želite doseči (število kilogramov, vzdrževanje telesne teže itd. )

2. Opišite, kaj boste naredili, da bi dosegli cilj (dejanja, ki se jih boste lotili in postopoma opustili ali spremenili itd. )

3. Kako bi se radi sprejemali in počutili, ko boste dosegli cilj (ponosni na svoje telo, z več energije, neobremenjeni z dietami, samozavestni itd. )

Na vaši poti se držite nasvetov:

1. Ustrezno dnevno količino beljakovin dobi telo s posnetim mlekom in mlečnimi izdelki, ribami, pustim mesom v kombinaciji z majhno porcijo polnovrednega riža ali testenin.

2. Zadovoljite se s polovično količino maščob, ki ste jih uporabljali do zdaj. Tako na primer vso hrano pripravljajte brez maščob in se odrecite koži na mesu ter vsem prelivom in omakam.

3. Sladkarije raje nadomestite s kompleksnimi ogljikovimi hidrati, ki vsebujejo veliko vitaminov, rudnin in vlaknin.

4. Vsa živila ne izpostavljajte dalj časa na zraku in svetlobi in jih ne kuhajte predolgo, saj tako znižate vitaminsko vrednost živil.

5. Dnevno popijte 2 do 3 litre tekočine, vendar nekalorične.

6. Držite se mešane prehrane, ki je čim manj predelana. Žita, mlečni izdelki, sveža zelenjava in sadje naj bodo na vašem jedilniku vsak dan.

Jasna Zagrajšek

8 preprostih navodil, kako določati in uresničiti cilje - Aktivni.si

Kolikokrat ste se zjutraj zbudili z odločitvijo, da boste morda shujšali ali začeli telovaditi? Najboljši način, da se izognete razočaranju, je, da sami sebi enkrat za vselej zastavite cilje, ki jih želite uresničiti in doseči.

profileimage
Všeč mi je
0
Komentarji
0
Ni komentarjev
Aktivni .si
Aktivni .si
Objavil/a 2015-11-30 15:58:19 (Nov 30, 2015)
Starejša objava Novejša objava
ZADNJE OBJAVE
Nori maratonski vikend: po 16 letih padel še svetovni rekord v ženskem maratonu
Jesenski zajtrk za čez noč: Kosmiči z bučo in orehi
"Pametno" ogledalo, ki bo poskrbelo za vašo kondicijo in lepo postavo
Roglič zmagovalno energijo prinesel tudi na Barcolano! Prva slovenska zmaga po 10 letih
Origano – aromatična začimba z bogatimi zdravilnimi učinki
Drugačne variacije planka, za vse, ki ga imate že čez glavo dovolj
Športne poškodbe: kdaj pomagajo hladni in kdaj topli obkladki?
Kaj bi morali nujno vedeti o srčno-žilnih boleznih?
6 vrst zelenjave, ki je bolj zdrava, če jo skuhamo
Eliud Kipchoge - prvi Zemljan, ki je pretekel maraton v manj kot dveh urah!
ZADNJI KOMENTARJI
KATEGORIJE
športi
(950)
zdravje
(778)
fitnes
(688)
odnosi
(584)
seks
(584)
Nasveti
(391)
tek
(349)
vaje
(300)
joga
(108)
zgodbe
(60)
hoja
(44)
diete
(43)
vadba
(31)
oprema
(14)
IŠČI PO ARHIVU
Oktober 2019
PTSČPSN
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Oglasi

velika ponudba nadomesnih tipkovnic za prenosne računalnike znamk acer, apple, asus, dell, fujitsu, gateway, hp,.. cene se gibljejo okoli 25,00€ - 40,00€. veliko tipkovnic je na zalogi v našemu skladišču. vabljeni!

Kategorija: Torbe in dodatki

Cena: 35 €

velika ponudba nadomestnih napajalnikov za prenosne računalnike znamk acer, advent, apple, asus, dell, fujitsu, gateway, hp,.. veliko napajalnikov je na zalogi. hitra odprema. cene se gibljejo okoli 15,00 - 30,00€. vabljeni.

Kategorija: Torbe in dodatki

Cena: 25 €

velika ponudba nadomestnih baterij za prenosne računalnike znamk acer, advent, apple, asus, clevo, dell, fujitsu, gateway,.. na zalogi je veliko baterij. hitra odprema. cene baterij se gibljejo med 25,00€ in 100,00€. 

Kategorija: Torbe in dodatki

Cena: 35 €

7081.) kaznilnica v snegu - gaston charlet

Kategorija: Leposlovje

Cena: 8.99 €

15.) menuet za kitaro - vitomil zupan

Kategorija: Leposlovje

Cena: 9.99 €

4333.) njeno življenje - guy de maupassant

Kategorija: Leposlovje

Cena: 7.99 €

156.) gostilne na slovenskem

Kategorija: Družina in vzgoja otrok

Cena: 15 €

1084.) vzgoja otrok v težavnih obdobjih - dr. benjamin spock

Kategorija: Leposlovje

Cena: 13.99 €

1709.) šopki za adama venijo - andrej blatnik

Kategorija: Leposlovje

Cena: 9.99 €

2072.) ljubljanski trikotnik - marko pogačnik

Kategorija: Leposlovje

Cena: 9.99 €

4071.) zadnji kmečki punti - janez zupan

Kategorija: Duhovnost in osebna rast

Cena: 9.99 €

Prikaži več
Zapri predvajalnik
Prikaži seznam predvajanja
Prestavi predvajalnik
Povečaj